محمدرضا قوام نصیری گفت: کلینیک تخصصی شیمی درمانی ایجاد خواهد شد و احداث آن مدتی به طول می‌انجامد.

محمد رضا قوام نصیری، رئیس انجمن رادیوتراپی و آنکولوژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: علاوه بر داروهای شیمی درمانی که در بیمارستان‌ها در اختیار بیماران مبتلا به سرطان قرار می‌گیرد و مراحل شیمی درمانی در بیمارستان‌ها طی می‌شود، کلینیک تخصصی شیمی درمانی هم ایجاد خواهد شد. 

وی افزود: ایجاد کلینیک تخصصی شیمی درمانی مدتی به طول خواهد انجامید شیمی درمانی بیماران سرطانی در بیمارستان‌ها بر میزان هزینه‌های این بیماران تاثیر می‌گذارد. 

رئیس رادیوتراپی و آنکولوژی با اشاره به دریافت‌های مختلف شیمی درمانی در مطب‌های خصوصی اظهار داشت: دریافت‌های متفاوت شیمی درمانی به نفع مریض تمام نخواهد شد اگر چه این مسئله به میزان زیادی به چشم نمی‌خورد انجام شیمی درمانی در بیمارستان‌های خصوصی با اعمال بیمه و تعرفه‌های مخصوص برای بیماران سرطانی در هزینه‌های این بیماران تاثیرات مطلوبی بر جای می‌گذارد. 

قوام نصیری ادامه داد: امکان استفاده از برخی داروهای شیمی تراپی با حجم زیادی وجود دارد استفاده این دارو‌ها با حجم زیاد می‌تواند در تسریع روند بیماری موثر واقع شود و در حال حاضر داروهای شیمی درمانی در کشور تولید می‌شود که قابل رقابت با داروهای خارجی است. 

وی تصریح کرد: ایجاد مراکز مجهز در زمینه شیمی درمانی و تجهیزات کامل در این بیمارستان‌ها می‌تواند پاسخ تعداد مراجعین بیشتری را بدهد، در طرح و برنامه ریزی انجام شده ارائه داروهای شیمی درمانی به بیمارستانهای خاص منحصر نخواهد شد و کلینیک‌های تخصصی همچنین بیمارستان‌ها در مناطق مختلف تهران به ارائه این خدمت می‌پردازند. 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار