معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون ،‌کار و رفاه اجتماعی از رونمایی بانک اطلاعاتی نیروی کار شاغل در خارج از کشور در پانزدهم آذر ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، حسن طایی معاون توسعه کارآفرین و اشتغال وزارت تعاون ،‌کار و رفاه اجتماعی در نشست خبری اولین همایش صدور خدمات فنی و مهندسی و کسب فرصت های اشتغال در بازار بین‌الملل که بعد از ظهر امروز در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد،‌ گفت: این همایش بنا به درخواست بسیاری از دستگاه ها که به نوعی با موضوع اعزام نیروی کار به خارج از کشور مرتبط هستند برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی تاز موضوعاتی که پس از بحث و بررسی های فراوان در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دستور کار قرار گرفت موضوع توجه به بازارهای کار بین المللی بود تصریح کرد: در اقتصاد و چرخه فعالیت‌های اقتصادی صحبت از کارگزاری‌هایی است که در اقتصاد بسته شامل بنگاه‌ها، دولت و خانوارها است، اما در اقتصاد باز، دنیای خارج و روابط بین‌الملل مطرح می شود، در واقع اقتصاد باز می خواهد در عرصه جهانی به عنوان اقتصادی معامله گر مطرح باشد که در این راستا ضروری است در تعامل با بخش خارجی اقتصاد باشد . 

طایی ادامه داد: بازار کار باید در تعامل با سایر  کشورها هم در زمینه جذب نیروهای خارجی و هم اعزام نیروی کار فعال باشد.

معاون وزارت تعاون ،‌کار و رفاه اجتماعی در ادامه به مزایای برقرای این گونه روابط دو جانبه پرداخت و افزود: از جمله مزایای این تعاملات موضوع یادگیری متقابل است، زیرا فرد ضمن آشنایی با فرهنگ کار جدید به هنگام بازگشت دستاورد‌هایی را نیز با خود به همراه خواهد داشت.
همچنین اقتصادی موفق است که بر روابط دو جانبه فعال عمل کند.

طایی تصریح کرد: با توجه به تغییر فضای سیاسی و اقتصاد ی کشور و تعاریف جدید در عرصه اقتصاد بین‌الملل محدودیت‌ها در پذیرش نیروی کار تا حدودی کاهش پیدا کرده است و امیدواریم با تسهیلات بیشتر بتوانیم توانایی‌های هر چه بیشتر نیرو کار خود را در عرضه بین المللی به نمایش درآوریم و بنگاه‌ها نیز از تکنولوژی های جدید بهره مند شوند.

وی در ادامه با اشاره به تدوین بسته سیاست‌های اجرایی توسعه اشتغال پایدار اظهار داشت: در بسته سیاست‌های اجرایی توسعه اشتغال پایدار که در سال گذشته تدوین شد در نظر داشتیم موضوع کاریابی های خارجی را با جدیت بیشتری دنبال کنیم، که در این خصوص اقدامات صورت گرفته در سال 93 به مراتب بهتر از سال گذشته بوده است به طوری که در این خصوص توانسته‌ایم وضعیت ایرانیان شاغل در خارج از کشور را ساماندهی کنیم.

طایی در ادامه با اشاره به رونمایی تاز سامانه بانک اطلاعاتی شاغلان خارج از کشور تصریح کرد: سامانه بانک اطلاعاتی شاغلان خارج از کشور در پانزدهم آذر ماه سال جاری رونمایی خواهد شد و با این اقدام تمامی نیروی کار خارج از کشور می توانند با ثبت اطلاعاتشان از مزایایی که به هنگام بازگشت برایشان فراهم می شود بهره مند شوند.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت همگرایی به منظور صدور خدمات فنی و مهندسی افزود: صدور خدمات فنی و مهندسی در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی ضروری است تا با اقدامات مشترکی میان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان توسعه تجارت به منظور افزایش خدمات فنی و مهندسی اقدامات لازم صورت گیرد و تفاهم‌نامه‌هایی نیز به منظور دستیابی به ره‌یافت مشترک منعقد شود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: دستگاههای مسئول در این خصوص گام‌های موثری را برداشته است و آماده‌ایم تا نسبت به اعزام نیروهای فنی و مهندسی اقدامات لازم را انجام دهیم.
 
انتهای پیام/
 
 

برچسب ها: شهری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار