"حسین طاهری" گفت: ما توانستیم پنج جشنواره را که شاخص ترین آن جشنواره‌ی فجر و تئاتر آیینی سنتی است، در عرصه‌ی بین الملل و مجمع ITI، ثبت کنیم.

به گزارش خبرنگار تئاتر باشگاه خبرنگاران، صبح امروز نشستی مطبوعاتی در خصوص مجمع جهانی ITI با حضور حسین طاهری، مدیر مرکز هنرهای نمایشی، اشرف طباطبایی، علی اکبر طرخان مدیر بخش بین المللی مرکز هنرهای نمایشی، کیوان میرتار مشاور مدیر مرکز هنرهای نمایشی در دفتر مدیر مرکز هنرهای نمایشی برگزار شد.
 
حسین طاهری، مدیر مرکز هنرهای نمایشی ابتدا در خصوص دستاوردهای‌شان در این مجمع عنوان کرد: سال‌های پیش به دلیل نپرداختن حق عضویت در مجمع ITI ما نمی‌توانستیم در آن حضور پیدا کنیم، اما امسال با پرداخت معوقه‌های سال گذشته و امسال، توانستیم از کرسی عضویت خود در این مجمع دفاع کنیم و حق عضویت را بگیریم.
 
وی ادامه داد: سیاست‌های دولت جدید، برقراری ارتباط در عرصه‌ی بین المللی است و علی‌رغم معذورات و محدودیت‌های مالی سعی کردیم که هنر نمایش نیز در بحث دیپلماسی فرهنگی فعال باشد.
 
طاهری تصریح کرد:‌ برگزاری کنگره‌ی ITI سالانه فرصتی است تا دستاوردهای خوبی را داشته باشیم.
 
وی با اشاره به ثبت جشنواره‌ها در سطح بین الملل اظهار داشت: ما توانستیم پنج جشنواره را که شاخص ترین آن جشنواره‌ی فجر و تئاتر آیینی سنتی است، در عرصه‌ی بین الملل و مجمع ITI، ثبت کنیم.
 
طاهری خاطرنشان کرد: یکی از نکته‌های مهم و دستاوردی که در مجمع ITI کسب کردیم، طرح و ایده‌ی رادیو تلویزیون در هنر نمایش بود که با استقبال بسیاری از حاضران این مجمع روبرو شد.

سید اشرف طباطبایی مشاور مرکز هنرهای نمایشی در ادامه نشست در خصوص مجمع ITI عنوان کرد: خانواده تئاتر ایران دارای شاکله‌ای است که توانست 5 جشنواره را در این مجمع ثبت کند. در واقع 30 درصد حاضران این مجمع تئاتر ایران را به خوبی می‌شناختند.

وی تصریح کرد: اکنون اتفاقی که افتاده منجر خواهد شد تا نمایش‌ها و جشنواره‌های ما ارتباط  خوبی با سطح بین‌الملل ایجاد کند.

طباطبایی ادامه داد: مدیریت بخشی از آسیای مرکزی در مجمع آی تی آی به ایران واگذار کرد و ما در این مجمع به عنوان دومین کشور از نظر اطلاعات انتخاب شدیم.

وی افزود: مجمع   89 عضو دارد که ایران جزء 43 کشور بوده که رتبه دوم را توانسته کسب کند، همچنین ایران عضو بخش آسیا پاسفیک در این مجمع است.

طباطبایی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های تئاتر ایران در مجمع جهانی مهم شمرده می‌شود، پس باید راهکارهایی اندیشید که حداقل موجودیت‌ها در عرصه بین‌الملل نشان دهیم.

علی اکبر ترخان مدیر بخش بین الملل مرکز هنرهای نمایشی در این نشست عنوان کرد: فلسفه عضویت ایران در مجمع جهانی ITI به سالها پیش برمی‌گردد.سالهایی که مدیران قبلی فعالیت‌های خود را انجام می دادند و حضور کرسی ایران در این مجمع اتفاق بسیار خوبی بود.

وی ادامه داد: در دوره‌های قبلی به علت بدهکار بودن در این مجمع حق کرسی ما تعلیق شده بود اما اکنون معوقه‌ها پرداخت شده است تا خانواده تئاتر  بتواند در مدیریت ITI فعال باشد.





انتهای پیام/
 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار