عضو هیئت علمی دانشگاه امیرکبیر با بیان اینکه ورود دانشگاه به صنعت باید به یک فرهنگ و رفتار تبدیل شود، گفت: ورود به صنعت باید در تمام عرصه‌ها و با ساز و کا مناسب عملی شود، امروز با توجه به تعداد زیاد فارغ التحصیلان دانشگاه، نیازمند ایجاد تحول اساسی در عرصه صنعت و تکنولوژی هستیم.

 "احمدرضا رحیمی" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با اشاره به  اهمیت ورود دانشگاه به مقوله صنعت اظهار داشت: دانشگاه‌های ما با توجه به توانایی‌هایی که دارند، قادرند در همه جوانب راه‌کارهای عملی به مسئولان کشوری ارائه دهند و کشور به لحاظ نیروی متخصص هیچ کمبودی ندارد؛ لذا آنچه مهم  است فراهم آوردن بستری برای جهت دادن به این حجم عظیم از متخصصان است.

عضو هیئت علمی دانشگاه امیرکبیر تصریح کرد: ورود دانشگاه به صنعت باید به یک فرهنگ و رفتار تبدیل شود، البته تا به امروز در این مقوله صحبتهای زیادی شده است، اما مهم تبدیل حرف و سخن به عمل و رفتار است.
 
رحیمی افزود: در سال‌های اخیر پروژه‌های کلان تا حدی عرصه ورود دانشگاه به صنعت را فراهم کردند، این ورود باید در تمام عرصه‌ها و با ساز و کا مناسب عملی شود. امروز با توجه به تعداد زیاد فارغ التحصیلان دانشگاه، نیازمند ایجاد تحول اساسی در عرصه صنعت و تکنولوژی هستیم.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه امیرکبیر اضافه کرد: برای ورود دانشگاه به صنعت ذکر دو نکته ضروری است، اول حمایت مادی دولت و در مرحله بعد اعتمادی که صنعت باید به توانمندی نیروهای متخصص دانشگاه داشته باشد.
 
وی ادامه داد: در گذشته یکی از روش‌های جذب افراد به بازار کار جذب آن‌ها در بنگاه‌های بزرگ یا کوچک بود اما در حال حاضر این امکان منتفی است زیرا در درجه اول نیازمند سرمایه هنگفت است و در درجه دوم زمان زیادی را به خود اختصاص می‌دهد که امری سخت و سنگین است امروز بهترین و زودبازده‌ترین راه برای جذب متخصصین و فارغ‌التحصیلان ایجاد صنایع کوچک براساس نیازهای بزرگ، برای جوانان و متخصصین کشور است  به این ترتیب دانشگاه به طور غیرمحسوس به صنعت ورود پیدا می‌کند.  
 
عضو هیئت علمی دانشگاه امیرکبیر در پایان خاطر نشان کرد: برای انجام این اقدامات لازم نیست که فرد از شهرستان خود به شهرهای بزرگ و صنعتی مهاجرت کند، بلکه می‌تواند در شهرستان خود به طراحی قطعات کوچک مورد نیاز کارخانه‌های بزرگ بپردازد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار