زنجان؛

سرقت 340 هزار مترمکعب آب طی شش ماه نخست امسال از شرکت آبفار استان زنجان

آب سرقت شده در 6 ماهه نخست سال 340 هزار مترمکعب می باشد که رقمی بالغ بر 4 میلیارد ریال برای شرکت آبفار خسارت وارد نموده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان؛معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آبفار استان زنجان با بیان این مطلب از قطع 122 انشعاب غيرمجاز آب در سطح روستاهای استان زنجان خبر داد .

سهرابی با بيان اينکه در 6 ماهه نخست سال جاری 566 فقره انشعاب غیرمجاز شناسایی شده است ، گفت : از تعداد کل انشعاب های غیر مجاز شناسایی شده 560 مورد انشعاب خانگی و 6 مورد غیر خانگی بوده است .

وي افزود : آب سرقت شده در 6 ماهه نخست سال 340 هزار مترمکعب می باشد که رقمی بالغ بر 4 میلیارد ریال برای شرکت آبفار خسارت وارد نموده است .

این مقام مسئول با اشاره به اینکه از 566 مورد انشعاب غیر مجاز 122 فقره تبدیل به مجاز شده است ، ادامه داد : مابقی انشعاب های غیر مجاز در حال پیگیری از مراجع قضایی و ذیصلاح می باشد تا تعیین تکلیف گردد .

سهرابی اضافه کرد : مصرف آب از انشعاب غيرمجاز به‌لحاظ قانوني و شرعي جايز نيست و اين‌گونه انشعاب‌ها منجر به اخلال در خدمات رسانی منظم و تضیع حقوق سایر مشترکین ، موجب آلودگي در شبکه توزيع آب ، کاهش عمر مفید شبکه توزیع آبرسانی و همچنین به دليل برداشت بي‌رويه منجر به افت فشار آب در شبکه توزيع آب مي‌شود .

معاون نظارت بر بهره داری با اشاره به اینکه رسیدگی به پرونده های انشعاب غیر مجاز در مراجع قضایی زمان طولانی را به خود اختصاص می دهد ، خاطر نشان کرد : پیشنهاد می شود با تشکیل شورای حل اختلاف مختص وزارت نیرو با متخلفینی که اقدام به نصب انشعاب غیر مجاز آب و برق می کنند برخورد جدی صورت گیرد.



انتهای پیام/ش

برچسب ها: سرقت ، اب ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.