نیروگاههای کشور از ابتدای امسال تاکنون ( ٢٥٥ روز) بیش از ١٤,٣ میلیارد لیتر سوخت مایع دریافت کردند که با افزاش بیش از ٧ میلیارد متر مکعب گازرسانی، حجم ارسال و مصرف سوخت مایع در این بخش کاهش یافت.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، سید ناصر سجادی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران به خبرنگار شانا، گفت: تامین سوخت نیروگاهی از اولویتهای مهمی به شمار می رود که این شرکت همواره به آن توجه داشته است.
 
سجادی با بیان این که سهمیه بندی خاصی برای نیروگاهها قائل نشده ایم، تصریح کرد: نیروگاهها از جمله بخشهایی هستند که با توجه به افزایش مصرف گازطبیعی بخش خانگی در فصول سرد، سوخت مایع مورد نیاز آنها (نیروگاه) باید تامین شود.
 
وی تصریح کرد: از آنجا که تامین گاز بخش خانگی اولویت نخست به شمار می آید و شرکت ملی گاز باید به این مهم بپردازد، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی نیز ملزم به تامین سوخت مایع بخش نیروگاهی است؛ بنابراین، نمی توان گفت که سهمیه بندی خاصی برای نیروگاهها قائل شده ایم.
 
سجادی گفت: در ٢٥٥ روز گذشته ٦,٩ میلیارد لیتر نفت گاز و ٧.٤ میلیارد لیتر نفت کوره به نیروگاههای کشور تحویل داده شده است.
 
به گفته وی در همین مدت، ٣٧,٥ میلیارد متر مکعب گاز به بخش نیروگاهی تحویل شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال، بیش از ٧ میلیارد متر مکعب رشد داشته است.
 
سجادی گفت: میزان سوخت مایع تحویلی به نیروگاههای کشور در مقایسه با مدت مشابه پارسال ١٨ درصد کمتر بوده است.
 
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران میزان سوخت مایع تحویلی به نیروگاهها را در ٢٥٥ روز سال پیش، ١٧,٤ میلیارد لیتر اعلام کرد.
 
به گفته سجادی، امسال نسبت به پارسال (در ٢٥٥ روز) ٣,١ میلیارد لیتر سوخت کمتری به نیروگاهها  تحویل شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار