یک کارشناس سیاست خارجی با اشاره به نمایشی بودن ائتلاف ضدداعش گفت: می‌دانیم که آمریکا در عربستان، اردن و ... پایگاه‌های نظامی دارد و در یک هفته گذشته آن‌ها هیچ تحرکی نداشتند که نشان‌دهنده نمایشی بودن این ائتلاف است.

"هادی محمدی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران،‌ با اشاره به پیشنهاد ترکیه مبنی بر  ایجاد منطقه امن در سوریه اظهار  داشت: مقامات ترکیه طی جلساتی با جو بایدن طرح ایجاد منطقه پروازی امن را مطرح کردند.

وی ادامه داد: ترکیه با دست اندازی وسیع در سوریه در نظر دارد تا برنامه براندازی بشار اسد را تکرار کند و آنها  فکر می‌کنند همکاری با آمریکا می تواند برای آنها حاشیه امنی ر ا ایجاد کند.

این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: حاصل رایزنی مقامات ترکیه و امریکا منتهی به این مسئله شد که امریکا با منطقه پرواز ممنوع مخالفت کرد اما انها با قرار گرفتن نیروهای ترک در یک باریکه موافقت کردند اما این امر باید به حدی محدود باشد تا سیستم پدافندی سوریه را وادار به تحریک نکنند.

محمدی در پایان با اشاره به نمایشی بودن  ائتلاف ضد داعش اظهار داشت: می‌دانیم که آمریکا در عربستان، اردن و ... پایگاه‌های نظامی دارد و در یک هفته گذشته آن‌ها هیچ تحرکی نداشتند که نشان‌دهنده نمایشی بودن این ائتلاف است.

انتهای پیام/
برچسب ها: ترکیه ، منطقه ، پرواز ، امن ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار