مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت:تشکل های زیست محیطی در ارتقای تفکر زیست محیطی افراد جامعه نقش بسزایی دارند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛مدیرکل حفاظت محیط زیست زنجان در نشست مشترک نمایندگان سازمانهای مردم نهاد زیست محیطی استان زنجان و نماینده دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان با اشاره به اهمیت و جایگاه حفاظت از محیط زیست در جامعه گفت :در زمینه حفاظت از محیط زیست ما نیازمند فرهنگ سازی، افزایش و ارتقاء فرهنگ و دانش زیست محیطی در بین آحاد جامعه هستیم که در این بین سازمانهای مردم نهاد میتوانندنقش موثری داشته باشند.

محمد پور با اشاره به اینکه با توجه به فرصت پیش آمده در جامعه که دولت یازدهم و در رأس آن دکتر روحانی رئیس جمهور اهمیت زیادی به محیط زیست قائل بوده و توجه به محیط زیست را از برنامه های جدی دولت یازدهم قلمداد می کنند افزود : ما باید از این فرصت به بهترین نحو ممکن استفاده نموده و موجبات توجه همگانی را به محیط زیست فراهم آوریم .

وی با اشاره به گسترده بودن حوزه محیط زیست ادامه داد : دولت و دستگاههای دولتی به تنهایی نخواهند توانست تهدیدات و مشکلات موجود در حوزه محیط زیست را حل و فصل نمایند و ما انتظار داریم با کمک سازمانهای مردم نهاد زیست محیطی بتوانیم اقدامات موثری انجام دهیم .

این مسئول اضافه کرد :در این زمینه حمایت لازم از سازمانهای مردم نهاد در راستای ساماندهی، پشتیبانی ، توانمندسازی ، تسهیل روند اخذ مجوز فعالیت و تشکیل شبکه سازمانهای مردم نهاد زیست محیطی انجام خواهیم داد.

محمد پور خاطر نشان کرد:در استان زنجان 17 تشکل زیست محیط ثبت شده و در مرحله ثبت وجود دارد که با توجه به بحث های صورت گرفته مقرر گردیده در اجرای برنامه های آموزشی و فرهنگی در زمینه حفاظت از محیط زیست با اداره کل حفاظت محیط زیست استان همکاری داشته باشند.


انتهای پیام/ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.