فرمانده نیروهای هوابرد تیپ 65 گفت: اقدامات ستاد مدیریت بحران در 4 مرحله از عقب به جلو از تلفات ناچیز، محدود، شدید تا فاجعه‌بار اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ امیر سرتیپ خسرو خسروی فرمانده نیروهای هوابرد تیپ 65 نیروی زمینی در مراسم رزمایش مقابله با بلیات که در شهرک شهید توفیقیان برگزار شد، اظهار داشت: هدف از انجام رزمایش‌ها مقابله با بلایا، توانمندسازی هدایت و رهبری نیروها در واکنش سریع به بلایا، یکسان‌سازی عملیات با یگان‌های درگیر، ایجاد یک روش جدید برای ارزیابی نحوه عملکرد و چگونگی مقابله با حوادث ایجاد رویه یکسان برای مقابله با حوادث غیر مترقبه، تقویت قوه تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی و افزایش روحیه ابتکارآفرینی و ارزیابی کارآیی چندجانبه مدیریت بحران و تمرین در خصوص مدیریت منابع و ایجاد هماهنگی و وحدت فرماندهی است.
 
فرمانده تیپ 65 با اشاره به نقش‌آفرینی ستاد بحران تیپ 65 قرارگاه، فرماندهی مهندسی آماد و اداره بهداشت اضافه کرد: اقدامات این عرصه در 4 مرحله تلفات ناچیز، محدود، شدید و فاجعه‌بار خواهد بود.
 
وی ادامه داد: برای مثال زلزله فرضی در ساعت 4 بامداد مورخ 12 آذر 93 به بزرگی 6.6 ریشتر در شهر تهران به وقوع می‌پیوندد و به صورت فرضی 60 درصد تأسیسات نزاجا تخریب شده و کشته و مجروح زیادی به جای می‌گذارد و در این عملیات ستاد مدیریت بحران گروه 402 جنگال، نقش‌های لازم را انجام می‌دهند.
 
امیر خسروی با اشاره به اقدامات انجام شده در منطقه داغ (مناطقی با تلفات فاجعه‌بار) تأکید کرد: در منطقه داغ طبقه‌بندی مواد سوختی، استفاده از وسایل آواربرداری و تخلیه و تعیین‌تکلیف فوت‌شدگان از جمله عوامل مهمی خواهد بود که در دست انجام است. در منطقه گرم مقابله با آتش‌سوزی نقطه‌ای، بازکردن معابر، کمک‌های اولیه به تشکیل کارگاه جستجو از جمله آن خواهد بود.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: در مناطقی که تلفات ناچیز است، رفع موانع، بازگشایی و دور زدن معابر، بازجویی از افراد مشکوک و دستگیری آن‌ها، توزیع امکانات و سازماندهی و احداث و برقراری اردوگاه از جمله اقدامات لازم است.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار