یک کارشناس مسائل غرب آسیا با تطبیق انفجارهای لبنان با انفجار صنعا گفت: شکل و طراحی این انفجارها یکسان و مربوط به القاعده است که به دستور آمریکا و عربستان برای انتقام از شکست‌های اخیرشان انجام شده است.

"سیدهادی سیدافقهی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، گفت: انفجار در مقابل منزل سفیر ایران در یمن یادآور انفجارهای تروریستی بیروت برعلیه مصالح، تأسیسات، ادارات و نمایندگی‌های سیاسی و فرهنگی ایران در لبنان است.  
 
این کارشناس مسائل غرب آسیا با تأکید بر اینکه با کمی دقت به نحوه عملکرد سازمان القاعده به روش خاص آنها برای ترور پی می‌بریم اظهار داشت: ترورهای آنها یا از طریق عملیات انتحاری و یا از طریق خودروهای بمب‌گذاری شده است و آنچه در صنعا رخ داد، توسط خودروی بمب‌گذاری شده بود، که معمولا روش القاعده است. و تاکنون القاعده در سوریه، مصر، عراق و لبنان نیز به همین شیوه عمل کرده است. 


 خودروی بمب گذاری شده در مقابل سفارت ایران در بیروت

وی با اشاره به انفجارهای القاعده در بیروت افزود: آن انفجارها توسط یکی از زیرشاخه‌های القاعده به نام گردان "عبدالله عزام" رخ داد و این انفجار هم می‌تواند کار القاعده باشد. 

سید افقهی در راستای اثبات نظر خود تصریح کرد: شیوه انفجار و تصاویری که از رسانه‌ها پخش شد، نشان می‌دهد، با همان شیوه‌ها و برای اهداف شوم آمریکا و عربستان صعودی بوده تا  از شکست دکترینشان در سطح منطقه انتقام بگیرند.


 خودروی منفجر شده در مقابل منزل سفیر ایران در یمن

وی خاطر نشان کرد: طبق تمام قواعد بین‌المللی دولت میزبان باید از دیپلمات‌ها و تأسیسات آنها حفاظت کند و برخی عوامل یمنی که مزدور عربستان هستند نیز در این حادثه دست داشته‌اند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا این انفجار را یک نوع فرار روبه جلو و اعلام شکست سیاسی برای عربستان و آمریکا خواند و تأکید کرد: این انفجار نوعی عقده‌گشایی و نوعی اعلام ورشکستگی گروه‌های تکفیری است، زیرا نتوانستند در برابر اراده و پیروزی مردم یمن که در راستای استقلال و آرامش یمن و قطع دست آمریکا و عربستان گام برمی‌داشتند کاری کنند.  
 
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی برای اخراج بیگانگان دست از حمایت مردم یمن نخواهد کشید، افزود: به زودی شواهد بسیاری برای افکار عمومی جهان آشکار خواهد کرد که چه دست‌های جنایتکاری پشت این انفجارها قرار دارد. 

 محل انفجار خودرو بمب گذاری شده در صنعا

وی ادامه داد: سالیان متمادی است که آمریکا تلاش می‌کند با تغییر چهره سیاسی خود و معادلات سیاسی منطقه بتواند به خودکامگی‌ و غارت ثروت‌ها و منابع خدادادی منطقه ادامه دهد.  

سید افقهی با اشاره به اینکه این سیاست‌ها در راستای تفکیک کشورهای منطقه برای حفظ رژیم صهیونیستی و هژمونی آن است خاطر نشان کرد: تنها خط و جریانی که در برابر همه تلاش‌ها و سرمایه‌گذاری‌های آمریکا و هم‌پیمانانش بخصوص کشورهای حوزه خلیج فارس و در رأس آنها عربستان ایستادگی می‌کند جبهه مقاومت به رهبری جمهوری اسلامی است که با ائتلاف سوریه، لبنان و سازمان‌های فلسطینی است.  
 
وی در راستای تشریح دلایل عقده‌گشایی آمریکا و عربستان اذعان داشت: اکنون که مردم یمن هم به صف کشورهای انقلابی پیوسته‌اند در چنین شرایطی آمریکا این شکست‌ها را از چشم جمهوری اسلامی می‌بیند و چون جمهوری اسلامی ملت‌ها را بیدار و با دشمن حقیقی خودشان که رژیم صهیونیستی و آمریکاست آشنا می‌کند، دست به این اقدامات زده‌اند.  
 
وی در پایان با بیان اینکه حالا مردم خودشان بیدار شده و به راه افتاده‌اند افزود: آمریکا و عربستان در مقابل این بیداری، جریان‌های تفکیری مانند القاعده، داعش، جبهه النصره در سوریه، انصار بیت‌المقدس در صحرای سینای مصر و انصار‌الشریعه را در لیبی به راه انداخته‌اند. 

 

انتهای پیام/
 
 
 

برچسب ها: یمن ، صنعا ، سفیر ایران ، انفجار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار