"همایون شجریان" که برگزیده بخش موسیقی دومین جایزه "بدیع الزمان فروزان" معرفی شد، شخصاً‌ در این مراسم حضور نیافت.

به گزارش خبرنگار تجسمی باشگاه خبرنگاران دومین جایزه بدیع الزمان فروزان فر شب گذشته در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد. در این مراسم پژوهشگران و فرهیختگان ادبی و هنری برای معرفی برگزیدگان دومین جایزه‌ی "بدیع الزمان فروزان فر" گردهم آمدند.
 
در این مراسم "غلامحسین مراقبی" عضو هیات امنای بنیاد فروزان فر و دبیر این جایزه گفت: فروزان فر از برگزیدگان فرهنگ و ادب ایران است. وی شاعر والایی بود که شاعری خود را فدای پژوهش در عرفان کرد و البته به خوبی عرفان را می‌شناخت.
 
وی اظهار داشت:‌ پس از درگذشت این فرهیخته‌ی برجسته، کتاب‌هایش در اختیار ناشران قرار گرفت که متاسفانه برخی از این کتاب‌ها ناپدید شد.
 
* قرآن فروزان فر جای مشخصی ندارد
 
وی در ادامه تصریح کرد: قرآن فروزان فر در اختیار سازمان مربوطه قرار داشت، اما این قرآن نفیس در حال حاضر مشخص نیست در کجا قرار دارد.
 
مراقبی اظهار داشت: بنیاد فروزان فر بنیادی غیر دولتی و بنیادی خود جوش است که توسط نهادهای خصوصی چون موسسه پژوهشی آسیایی غربی که در بخش‌های برون مرزی فعالیت می‌کند، حمایت می‌شود.
 
وی در ادامه گفت:‌ با حمایت همین موسسه قرار است یک همایش جهانی برگزار کنیم و مولوی پژوهان داخلی و خارجی در آن شرکت کنند.
 
* در پنجاه سال گذشته هیچکس نتوانسته در ارتباط با مولانا کار کند
 
نصرالله پور جوادی مدیر انتشارات فرهنگ و نشر پور جوادی هم در این مراسم ضمن اشاره به اینکه وی از شاگردان فروزان فر است گفت: عمده کارهای استاد فروزان فر در زمینه‌ی مولانا بوده،‌در حقیقت جدی ترین شخصی بود که در ارتباط با مولانا کتاب‌های فراوانی را نوشته و به جرات می‌توان گفت در طول 50 سال گذشته هیچکس همچون فروزان فر نتوانسته در زمینه‌ی مولانا کتابی بنویسید.
 
پور جوادی گفت: حیرت آور است که این استاد نه تنها کتاب‌های چاپی بلکه کتاب‌های خطی را نیز تصحیح می‌کرد اما متاسفانه کسی نتوانسته کارهای وی را دنبال کند. البته در این بین برخی در طول این سال‌ها سعی کردند که کارهای وی را ادامه دهند اما متاسفانه نتوانستند.
 
پور جوادی در مورد تصحیح کتاب‌های فارسی توسط استاد فروزان فر نیز گفت: فروزان فر کتاب‌های فارسی را نیز شرح کرده و این کار خیلی سختی است که یک کتاب فارسی را بخواهید شرح کنید.
 
در ادامه این مراسم محسن مصباح و اندیشه فولادوند اشعاری را خواندند.

همچنین در ادامه‌ از برگزیدگان در رشته‌های موسیقی، نویسندگی، هنرهای تجسمی تقدیر شد.
 
از حاشیه‌های این مراسم،‌ تقدیر از "همایون شجریان" بود که البته این تقدیر بدون حضور وی و با حضور نماینده‌ی وی انجام شد که پیام "شجریان" را با این مضمون قرائت کرد: از هنرمندان و احولشان بی‌خبریم و بی تفاوتی‌ ما به هویت و زبانمان این را نشان می‌دهد. در ستایش بدیع الزمان بسیار گفته‌اند و بسیار شنیده‌ایم و می‌دانیم که وی خدمات بی بدیلی را در فرهنگ و ادب داشته و این در حالی است که همایون شجریان علی‌رغم اطلاع داشتن از برگزاری این رویداد، در شهرستان بوده،‌ در طی این تقدیر از کوروش یغمایی نیز تقدیر شد که به دلیل بیماری برادرش در مراسم حاضر نشد.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار