رئیس سازمان نظام پزشکی کشور از تأکید مقام معظم رهبری در استفاده از واژه مقدس برای حرفه پزشکی خبر داد و گفت: ایشان سه مرتبه تأکید کرده که پزشکی یک حرفه مقدس است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛‌ علیرضا زالی در همایش اساتید بسیجی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گفت: اساتید بسیجی اسناد بالادستی را مبنا قرار دهند و از آرشیو کردن مندرجات این اسناد پرهیز کنند.

وی ادامه داد: بحمدالله به توجه همه مسئولان و تلاش آنها کاستی‌های بودجه‌‌‌‌ای در سال جاری برطرف شده و امیدواریم که برای سال آینده نیز این کاستی‌ها وجود نداشته باشد.

رئیس سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه ارزش‌گذاری نسبی خدمات سلامت در گذشته دچار مشکل بوده است، گفت: اکنون با استقرار تعرفه‌های جدید بخشی از مشکلات رفع شده و برای مرتفع شدن تمامی مشکلات نیاز به یک دوره 3 ساله است.

وی از همکاری خوب جامعه پزشکی در اجرای تعرفه‌های جدید تشکر کرد و گفت: خوشبختانه میزان تخلفات بسیار محدود بوده است اما ما از دستگاه‌های مربوطه تقاضای نظارت دائمی و پویا داریم.

زالی تعداد بیماران اعزامی به خارج از کشور برای درمان را در سال جاری کمتر از انگشتان دو دست عنوان کرد و گفت:‌این در حالی است که ما با وجود تحریم‌ها میزبان ده‌ها نفر از بیماران کشورهای خارجی بوده‌ایم.

وی با ذکر خاطراتی از دیدارهای خود با مقام معظم رهبری گفت:‌ ایشان سه بار تأکید فرمودند که باید از واژه مقدس برای حرفه پزشکی یاد شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.