اولین بازی مرحله نیمه نهایی جام‌حذفی فوتبال کشور امروز ساعت 15:15 با دیدار تیم‌های پرسپولیس و ذوب‌آهن انجام شد که طی آن تیم ذوب آهن موفق شد با نتیجه 2 بر یک تیم پرسپولیس را از گردونه رقابت ها حذف کند.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، تیم‌های پرسپولیس و ذوب‌آهن امروز برای تعیین اولین فنیالیست جام حذفی فوتبال کشور از ساعت 15:15 در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف هم رفته اند.

تیم فوتبال ذوب‌آهن با حذف تیم‌های پیام چغادک بوشهر، استقلال خوزستان و استقلال تهران به این مرحله رسیده است و تیم فوتبال پرسپولیس نیز با کنار زدن تیم‌های کارگر بنه بوشهر، راه‌آهن تهران و گل‌گهر سیرجان پا به مرحله نیمه نهایی گذاشته است.

گفتی است، این دیدار قرار بود به دلایل انضباطی و جریمه پرسپولیسی‌ها بدون حضور تماشاگران برگزار شود اما روز گذشته در آخرین لحظات سازمان لیگ و کمیته انضباطی این محرومیت را به اولین بازی خانگی پرسپولیسی‌ها در لیگ برتر انتقال دادند تا این بازی با حضور تماشاگران 2 تیم در ورزشگاه آزادی برگزار شود.

ترکیب پرسپولیس:
سوشا مکانی، علیرضا نورمحمدی، مایکل اومانا، حمید علی عسگر، محمدرضا خانزاده، احمد نوراللهی، مهرداد کفشگری، محمد نوری، هادی نوروزی، رضا خالقی فر و مهدی طارمی.
سرمربی: حمید درخشان

ترکیب ذوب آهن:
رشید مظاهری، هادی محمدی، کارلوس سانتوس، علی حمام، مهرداد قنبری، قاسم دهنوی، قاسم حدادی فر، اکبر ایمانی، مهدی رجب‌زاده، مرتضی تبریزی، اسماعیل فرهادی
سرمربی: یحیی گل محمدی

*داوری این دیدار برعهده حسین زرگر می باشد که محمدرضا منصوری و هادی میرزابیگی وی را یاری می کنند.

*اتوبوس 2 تیم ساعت 14 وارد ورزشگاه آزادی شد.

*شعار 6 تایی های پرسپولیسی ها به 10 تایی ها تبدیل شده است و هواداران پرسپولیس این تیم را با شعار 10 تایی ها تشویق می کنند.

*حدود 30 هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی حضور دارند.

*علی کریمی تماشاگر پرسپولیس - ذوب آهن

بازیکن محبوب سابق پرسپولیس با حضور در استادیوم آزادی از نزدیک شاهد جدال 2 تیم پرسپولیس و ذوب در نیمه نهایی جام حذفی است.

علی کریمی که بعد از خداحافظی از دنیای بازی به جمع کادرفنی تیم ملی پیوسته، با حضور در استادیوم آزادی شاهد دیدار دو تیم پرسپولیس و ذوب آهن در نیمه نهایی جام حذفی است.

طرفداران پرسپولیس با مشاهده علی کریمی در جایگاه ویژه به شدت به تشویق او پرداختند که با واکنش و تشکر مربی تیم ملی همراه بود.

دقیقه 16: مهدی طارمی با پاس زیبای خود، رضا خالقی فر را صاحب فرصت کرد که مهاجم جدید پرسپولیس ضربه بی دقت و آرامش را در اختیار مظاهری، گلر ذوب قرار داد.

دقیقه 25: روی پرتاب اوت خانزاده، مهدی طارمی ضربه سرش را به سمت دروازه ذوب روانه کرد که توپش با اختلاف به بیرون رفت.

دقیقه 31: تعلل مدافعان پرسپولیس می توانست کار را برای این تیم سخت کند اما ناهماهنگی تبریزی و فرهادی موقعیت را از ذوب گرفت و در نهایت با خطای ذوبی ها روی اومانا خطر از دروازه پرسپولیس دور شد. در این صحنه قاسم دهنوی از داور کارت زرد دریافت کرد.

دقیقه 36: شوت اکبر ایمانی از فاصله زیاد که در این فصل بارها راهگشای تیمش بوده با اختلاف کمی از دروازه سوشا مکانی به بیرون رفت.

*طرفداران پرسپولیس در دقایقی از بازی با اعتراض به حسن زاده، رییس کمیته انضباطی از او خواستند از سمت خود استعفا دهند. البته شعار اعتراضی طرفداران پرسپولیس نسبت به دیدار قبلی این مقابل نفت، کمی آرام تر بود و آنها نمی خواهند شرایط به گونه ای رقم بخورد که پرونده محرومیت شان دوباره به جریان بیفتد.

دقیقه 39: جدی ترین حمله سرخ پوشان روی دروازه ذوب اتفاق افتاد؛ جایی که حرکت ترکیبی خالقی فر و نوری، فرصت خوبی در شش قدم برای طارمی ایجاد کرد و شوت کم قدرت این بازیکن به راحتی در اختیار رشید مظاهری قرار گرفت.

دقیقه 42: روی ارسال ضربه ایستگاهی مهدی رجب زاده، کاپیتان سرخپوشان توپ را زودتر از مهاجمان ذوب به کرنر فرستاد که در ادامه ضربه کرنر را سوشا مهار کرد.

دقیقه 45: قاسم دهنوی بعد از مکث زیاد که اعتراض هواداران پرسپولیس و کاپیتان این تیم را در پی داشت توپ خوبی روی دروازه این تیم فرستاد که سوشا به خوبی توپ را دفع کرد و اجازه استفاده از آن را به مهاجمان ذوب نداد.

نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید.

دقیقه 55: ده دقیقه طول کشید تا یخ نیمه دوم روی حرکت خالقی فر و فرصتی که برای کفشگری ایجاد کرد بشکند. حرکت خالقی و جا گذاشتن دو بازیکن و در نهایت پاس زیبای او پشت محوطه جریمه، فرصت شوت زنی را به کفشگری داد که ضربه این بازیکن با اختلاف کم به بیرون رفت.

دقیقه 56: پاس طارمی به هادی نوروزی درون محوطه با شوت مهاجم شمالی این تیم و برخورد با مدافعان ذوب یک کرنر را نصیب پرسپولیسی ها کرد.

دقیقه 58: دفع اشتباه توپ ارسالی از کناره زمین توسط مدافعان ذوب، در پشت محوطه جریمه به کفشگری رسید که شوت سنگین این بازیکن با اختلاف کم از بالای دروازه مظاهری به بیرون رفت.

دقیقه 60: ذوبی ها در اولین فرصت خود روی ضربه برگشت کرنر موقعیت شوتزنی خوبی به دست آوردند که این ضربه را رجب زاده با اختلاف به بالای دروازه پرسپولیس فرستاد.

دقیقه 61: مهدی طارمی با فرار و سماجت خود روی توپ گیری، محمد نوری را درون محوطه جریمه صاحب فرصت کرد تا کاپیتان که راه گلزنی به ذوب را به خوبی بلد است گل برتری تیمش را تا این لحظه به ثمر برساند.

دقیقه 63: اومانا کارت زرد دریافت کرد. پهلوان به جای اکبر ایمانی برای ذوب آهن وارد زمین شد.

دقیقه 70: در تجمع مدافعان پرسپولیس، مهدی رجب زاده پاس عمقی خود را به تبریزی داد و مهاجم ذوبی ها هم به راحتی دروازه سوشا را باز کرد و بازی را به تساوی کشاند.

دقیقه 72: اومانا توپ را با دست گرفت و باعث شد کارت زرد دوم را دریافت کند و از بازی اخراج شود تا پرسپولیس باز هم با 10 نفر به بازی ادامه دهد.

دقیقه 83: روی ارسال اکبر ایمانی روی محوطه شش قدم پرسپولیس و ضربه سر مشکوک به آفساید مرتضی تبریزی خطر از بیخ گوش سوشا مکانی و هم تیمی هایش گذشت.

ذقیقه 89: حرکت بازیکنان ذوب درون محوطه جریمه پرسپولیس و در حالی که سوشا برای تصاحب توپ بیرون آمده بود با ضربه آرام تبریزی به دروازه بدون دروازه بان پرسپولیس همراه بود که مدافعان آن را دفع کردند.

دقیقه 91: فشار حملات به پرسپولیس 10 نفره بالاخره نتیجه داد و رجب زاده روی یک ضربه ایستگاهی توپ را به کارلوس سانتوز فرستاد تا این بازیکن گل برتری را برای شاگردان یحیی به ثمر برساند.

این دیدار با نتیجه 2 بر یک به سود ذوب آهن تمام شد تا این تیم اصفهانی موفق به حذف پرسپولیس شود و اولین فینالیست جام حذفی لقب بگیرد.

لازم به ذکر است بازی دوم مرحله نیمه‌نهایی میان تیم‌های پدیده مشهد و نفت تهران فردا از ساعت 14 در مشهد برگزار خواهد شد تا دیگر فنالیست این رقابت‌ها نیز مشخص شود.

فینال جام حذفی در تاریخ اول خرداد 94 برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار