بسیاری از نوزادان در ایالات متحده، بواسطه پتو، بالش، ملحفه و ... دچار خفگی یا سندرم مرگ ناگهانی در خواب می شوند.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، بسیاری از نوزادان در ایالات متحده، بواسطه پتو، بالش، ملحفه و ... دچار خفگی یا سندرم مرگ ناگهانی در خواب می شوند. به گفته ی محققان داده های 17 ساله، نشان می دهد که والدین در این باره، باید آگاهانه تر رفتار کنند.

محققان در مرکز ملی بهداشت ایالات متحده میگویند، در سال 1993 از هر 8 نفر، 7 نفر آنها از ملحفه های نرم برای نوزادان خود استفاده می کردند. در حالی که طبق داده های سال 2010، هنوز بیش از نیمی از والدین از چنین ابزار های گرمایشی استفاده می کنند.

حادثه ی خفگی در رختخواب، هر چند غیر معمول به نظر می رسد، اما علت اصلی مرگ بسیاری از نوزادان است. این در حالی است که در سال های اخیر به8 دلیل ارتقای سطح بهداشت و مراقبت مادران،میزان مرگ و میر جنین با کاهش خوبی همراه بوده است.

تحقیقات کارشناسان، طی بیش از ده سال، نشان می دهد استفاده از وسایلی چون پتو، لحاف، بالش و ... به عنوان ضربه گیر در اطراف نوزادان باعث فوت بسیاری از نوزادان می شود.

آنها توصیه می کنند، نوزادان هنگام خواب از لباس های یک تکه و نرم و گرم استفاده کنند و برای کنترل دما، سعی شود به جای استفاده از پتو و غیره، دمای اتاق تنظیم شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: خفگی ، نوزاد ، بیماری ، درمان ، کودک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.