هرچه به مراسم اربعین حسینی نزدیک میشویم استان ایلام و مرز بین المللی مهران حال و هوایی خاص بخود گرفته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ مرز مهران و شهرستان مهران این روزها و شب ها میزبان زائران عتبات عالیات از سراسر کشور و حتی کشورهای خارجی است.

زائران با حضور در این شهر مرزی مورد استقبال و پذیرایی ستادهای مردمی قرار می گیرند و مردم از هر امکاناتی برای خدمات رسانی به زائران استفاده می کنند.

منازل مردم این روزها در شهر مرزی مهران به بیت الحسین تبدیل شده و مردم با پخش نذری و توزیع مواد غذایی از زائران استقبال می کنند. تمام امکانات و تسهیلات در پایانه مرزی مهران تدارک دیده شده و مردم در کنار سایر نهادهای خدمات رسان از هر کوششی برای پذیرایی از زائران دریغ نمی کنند.

ناصری فرماندار مهران با بیان اینکه مرز مهران هم اینک شلوغ ترین روزها و شب های خود را سپری می کند از از لغو عوارض گمرکی خروج از مرز مهران خبرداد و گفت: به منظور رفاه حال زوار اربعین حسینی (ع) و حجم بسیار زیاد تردد در این نقطه مرزی لغو شده است.

ناصری گفته مبلغ این عوارض 125 هزار ریال بود که با همکاری نیروی انتظامی از زوار حسینی اخذ نمی شود.

فرماندار مهران با اشاره به اینکه بیش از 120 هزار نفر در چهار روز گذشته از طریق مرز بین المللی مهران به عتبات عالیات مشرف شده اند گفت: 53 هزار نفر از این تعداد تنها در روز گذشته به این کشور سفر کرده اند.

ناصری به زائران توصیه کرد با توجه به فرصت باقی مانده تا روز اربعین بتدریج و بدون عجله به مرز مهران مراجعه کنند تا ضمن جلوگیری از ازدحام جمعیت زمینه خروج آنها با سرعت بیشاری فراهم شود.

در همین حال عصر دیروز نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام به مرز بین المللی مهران رفت تا از نزدیک در جریان آخرین وضعیت تردد زوار قراره گیرد.


حجت الاسلام والمسلمین لطفی در این جلسه که سومین جلسه متوالی دیروز در مرز مهران برای بررسی وضعیت تردد زوار از این مرز از صبح دیروز تاکنون بود تاکید کرد: مسئولان بخش های مختلف باید همه توان خود را برای رفع مشکلات زوار و سهولت در تردد آنها به کار گیرند.

در این نشست جمعی از مسئولان استان از جمله کلانتری معاون سیاسی امنیتی استانداری ، رحیم زاده مدیرکل صدا و سیما ، عبادی مدیرحج و زیارت استان و ناصری فرماندار مهران به تشریح اقدامات انجام شده برای تسهیل در تردد زوار پرداختند.و اینکه مسئولان گمرک از ممنوعیت صدور کالا از مرز بین المللی مهران خبردادند.

بنابر اعلام مسئولان گمرک مهران با توجه به حجم بالای تردد زوار از امروز تا سه روز پس از اربعین حسینی صدور کالا از مرز بین المللی مهران ممنوع است و فقط در این مدت کالاهای فاسد شدنی از این مزر صادر می شود.

انتهای پیام/ش/ن
 
 
 

 

برچسب ها: اربعین ، حسینی ، حال ، هوا ، مرز ، مهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.