رئیس سابق دانشگاه صنعتی شریف گفت: دانشجویان که مدیران آینده هستند باید با بصیرت و دقت تمام این شالوده نظام حاکم بر هستی را معرفی کرده و در جهت اصلاح آن مبارزه کنند.

"رضا روستا آزاد" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران در پاسخ به این سوال که  در آستانه ۱۶ آذر وروز استکبارستیزی هستیم حال وظیفه دانشجویان در این عصر چیست؟،پاسخ داد: ۱۶ آذر در تاریخ ما در عین حال که یک فاجعه محسوب می‌شود یک فرصت نیز هست چرا که شاید به این شفاف‌تر نمی‌شد که ارتباط نظام استکبار بین‌الملل با استکبار داخلی ایران مشخص شود.
 
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه هجمه‌های بسیار سنگین در کشور ما و کشورهای دیگر وجود دارد جوانان و روشنفکران جامعه می‌بایست شالوده نظام بین‌الملل امروز را درک کرده که ابرقدرت‌های بین‌المللی به واسطه علم و صنعت توانسته‌اند قدرت خود را به شدت سلطه‌جویی کرده با خوی خود بزرگ‌بینی بر سایر ملل دیگر تحمیل کرد.
 
رئیس سابق دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه حکومت‌های استکباری دست نشانده در دیگر کشور‌ها در حال توسعه هستند اظهار داشت: آنان به جای اینکه منافع کشور خود را تأمین کنند به دنبال کسب منافع دیگر کشور‌ها هستند که ادامه این روند به فقیر شدن کشور‌ها و قوی‌تر شدن دیگر کشور‌ها می‌انجامد.
 
وی با بیان اینکه وظیفه دانجشویان به مدیران آینده هستند بصیرت و دقت می‌باشد بیان داشت: دانشجویان که مدیران آینده هستند باید با بصیرت و دقت تمام این شالوده نظام حاکم بر هستی را معرفی کرده و در جهت اصلاح آن مبارزه کنند.
 
روستا آزاد ادامه داد: مبارزه در مسیر پیشرفت کشور از نکات حائز اهمیت می‌باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: دانشجویان وقتی که به کشورهای غربی سفر می‌کنند تنها به چهره علم و صنعت توجه نکنند بلکه به این نکته فکر کنند که این قدرت‌ها توسط علم توانسته‌اند به مردم مسلط و چنگال‌های خود را در زندگی مردم فرو کرده‌اند و باید نسبت به آن انعکاس نشان بدهند.

انتهای پیام/
برچسب ها: 16آذر ، روستا ، آزاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار