رئیس مجلس شورای اسلامی به همایش بزرگداشت "جرج جرداق" نویسنده و اندیشمند لبنانی پیامی صادر کرد.

به‌ گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به گردهمایی بزرگداشت "جرج جرداق" نویسنده و اندیشمند لبنانی پیامی صادر کرد.

متن پیام به شرح ذیل است:
 
به راستی که کلمه طیبه بر دل‌های پاک می‌نشیند و انسانها را به عالم محبت و صداقت و صلح و همدلی اعتلا می‌بخشد و آنها را با ادیان و آیین‌ها و گرایش‌های مختلف خود به یکدیگر پیوند می‌دهد تا بشریت از یک زندگی مالامال از خیر و برکت و سعادت و بهرورزی بهره مند گردد.
 
آنچه که جامعه الجمع انسان‌ها است این است که همه آنها بندگان خداوند تبارک و تعالی هستند و مسئولین مشترک نظم دهی به حیات دنیوی خود را مطابق خواست و اراده پروردگار عالم بر دوش می‌کشند.
 
این همان چیزی است که از مرحوم جورج جرداق نویسنده و شاعر راحل برای ما به جای مانده است.
 
کلمه طیبه‌ای که بر دل او نشست و باعث شد که به میراث عظیم فکری و انسانی امیر بلاغت و بیان و امام آزدگان امام علی علیه السلام عشق ورزد.
 
" انسان ها بر دو قسم هستند: یا برادران دینی شما هستند، یا نظیر شما در خلقت"
 
مرحوم جرداق فاصله‌ها را به دور ریخت و در وصف و حب علی علیه السلام نوشت: " تو متعلق به قوم و دین خاصی نیستی ، تو متعلق به همه مردم هستی".
 
حضار گرامی:
 
ما در جمهوری اسلامی ایران فوق‌العاده برای جورج جرداق این نویسنده و اندیشمند بزرگ که به حق یکی از افتخارات لبنان به شمار می‌آید، ارج می‌نهیم و چه جای تعجب که وی از کشور برادر لبنان است که تاریخ آن با علم و معرفت عجین شده و به واسطه فداکاری‌ها و مقاومت دلاورمردان آن، کلمه طیبه آزادی، عزت و سرافرازی بر تارک این کشور ترسیم شده است.
 
جورج جرداق با میراث فرهنگی و ادبی و کلمه طیبه‌ای که از او به جای مانده همواره زنده خواهد بود.
 
به خانواده محترم او و ملت لبنان تسلئیت می‌گوییم.
 
انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار