هدف اصلی "آفرینواره عاشورایی" به تصور کشیدن پیاده روی زائران حسینی است.

"مجید عیدان" مدیر اجرایی اولین "آفرینواره عاشورایی" اروند در گفتگو با خبرنگار سینمایی باشگاه خبرنگاران ، در خصوص برگزاری این مراسم و هدف آن بیان کرد:"آفرینواره عاشورایی" در راستای به تصور کشیدن پیاده روی زائران اربعین حسینی در منطقه شلمچه است که طی 10 روز قبل از اربعین برگزار شده است.

وی ادامه داد: نخستین "آفرینواره عاشورایی " اروند از 14 تا 18 آذر ماه به صورت همزمان در شهرهای آبادان و خرمشهر در حال برگزاری است.

عیدان عنوان کرد: این "آفرینواره " در دو بخش فیلم کوتاه و عکس بوده که 52 فیلم کوتاه داستانی ، مستند ، پویانمایی و تجربی ارسال شده است و در بخش جنبی 27 قطعه عکس و در بخش ملی 63 قطعه عکس به دبیرخانه ارسال شده است.

عیدان در ادامه افزود: عکاس‌های بخش جنبی توسط عکاسان خرمشهری و آبادانی گرفته شده و در بخش ملی از سراسر کشور عکس‌های خود را با موضوع محرم و پیاده روی اربعین حسینی ارسال کردند.

دبیر اجرایی نخستین "آفرینواره عاشورایی" اروند تصریخ کرد: امسال نخستین سالی برگزاری این مراسم بود که با همکاری سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد ، امیدواریم که برای سال آینده  این "آفرینواره" به صورت بین المللی برگزار شود.

وی اظهار داشت: نمایش فیلم‌های کوتاه به صورت همزمان در تالار مهر شهر آبادان و سالن خلیج فارس شهر خرمشهر به نمایش گذاشته شده است و نمایشگاه عکس در موزه هنرهای معاصر آبادان به در معرض دید عموم قرار گرفته است.

عیدان بیان کرد: استقبال خوبی از "آفرینواره عاشورایی" شده و با هماهنگی‌هایی که با آموزش و پرورش و دانشگاه انجام دادیم.

مدارس و دانشگاهیان از جشنواره عکس "آفرینواره عاشورایی" بازدید کردند.

وی خاطر نشان کرد: افتتاحیه نخستین "آفرینواره عاشورایی" 18 آذر ماه ساعت 18.30 در آبادان برگزار خواهد شد که عکاسان و فیلمسازان فیلم کوتاه با حضور مدیر عامل انجمن سینمای جوان، رئیس سازمان سینمایی ، مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد اروند و جمعی از هنرمندان حضور خواهند داشت.

گفتنی است: نخستین "آفرینواره عاشورایی" اروند با همکاری انجمن سینمای جوان، اختر آبادان و سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شده است.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.