دکتر جعفریان گفت: طرح دست‌های مهربان از زمستان سال گذشته به همت دانشگاه علوم پزشکی تهران شروع شد و پنجشنبه آخر هر فصل تکرار می‌شود و این طرح همچنان ادامه خواهد داشت ولی به تنهایی توان حل مشکلات بهداشتی و درمانی حاشیه‌نشین‌ها را ندارد.

دکتر علی جعفریان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: طرح دست‌های مهربان برنامه اختصاصی است که دانشگاه علوم پزشکی تهران آن را مطرح و اجرا می‌کند. این طرح از زمستان سال 92 آغاز به کار کرد و هر سه ماه یکبار به مدت یک روز طرح جهادی دست‌های مهربان با ارسال تیم پزشکی و پرستاری به مناطق محروم حاشیه شهر تهران، سعی در کمک به حاشیه‌نشین‌ها که کمتر از خدمات بیمه‌ای و بهداشتی درمانی برخوردارند، دارد.

وی در ادامه گفت: هرچند با اجرای این طرح، برای بسیاری از حاشیه‌نشینها، پرونده پزشکی تشکیل شده و تا حدودی از خدمات معاینه و بستری برخوردار می‌شوند، ولی این برنامه حل تمام مشکلات حاشیه‌نشین‌ها نیست. در بسته دوم طرح تحول سلامت، قرار است به مشکلات حاشیه‌نشین‌ها بیشتر پرداخته شود.

دکتر جعفریان گفت: تا رسیدن به فاز دوم طرح تحول و حل مشکلات حاشیه‌نشین‌ها، طرح دست‌های مهربان که جدا از طرح تحول است، با هدف غربالگری و ویزیت رایگان حاشیه‌نشین‌ها که اکثراً اقشار محروم هستند، سعی در کاهش آلام محرومین حاشیه‌نشین دارد و این نکته حائز اهمیت است که تمام اقدامات بهداشتی و درمانی در این طرح، رایگان است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.