المسیره گزارش داد: آمریکا به علت ناکامی طرح‌های خود در شمال یمن مداخلات خود را در این کشور افزایش داده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، شبکه المسیره گزارش داد: آمریکا به علت ناکامی طرح های خود در شمال یمن مداخلات خود را در این کشور افزایش داده است. 

 گزارشگر شبکه تلویزیونی المسیره با تهیه گزارشی درباره حمله تشکیلات القاعده به پایگاه نظامی در شهر سیئون در حضر موت یمن گفت: بر اثر انفجار دو خودروی بمب گذاری شده در پایگاه نظامی شهر سیئون در استان حضرموت پنج نفر کشته و دست کم چهار تن دیگر زخمی شدند.

طی دو سال گذشته این سومین باری است که به این منطقه حمله شد.

این حمله انفجاری پس از حمله دیگری به یک پایگاه نظامی در شهر «شحر» در حضر موت رخ داد  که بر اثر آن دو نظامی کشته و دو تن دیگر زخمی شدند و یک خودروی نظامی نیز منهدم شد.

گزارشگر این شبکه با بیان اینکه تشکیلات القاعده انفجار شهر سیئون را به عهده گرفت، تصریح کرد: در پی حملات هوایی نیروهای آمریکایی به مواضعی در یمن، نیروهای تشکیلات القاعده جنایتهای وحشتناکی بر ضد نیروهای امنیتی و ارتش و افراد غیر نظامی مرتکب می شوند.

البته این جنایت‌ها به آمریکا بهانه می‌دهد تا فعالیت نظامی و اطلاعاتی خود را در یمن گسترش دهد. نکته جالب توجه این است که حملات القاعده همزمان با تشدید حملات هوایی نیروهای آمریکایی صورت می گیرد.

پس از ناکامی طرح فرقه ای آمریکا در شمال یمن  به دست مردم هوشیار این کشور و نتیجه ایستادگی کمیته های مردمی در برابر اعضای القاعده، آمریکا به صورت بی سابقه‌ای مداخله در این کشور را گسترش داده است.

مردم یمن از دولت می خواهند نتایج نشست کنگره ملی را به اجرا بگذارد و جلوی مداخله خارجی را بگیرد.



انتهای پیام/
برچسب ها: بین الملل ، یمن ، مداخله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار