ساعی دهقان گفت: دو سوم طرح‌های ارسال شده به شانزدهمین جشنواره جوان خوارزمی از سوی پژوهشگران دختر است.

حسن ساعی دهقان دبیر بخش دانش آموزی جشنواره جوان خوارزمی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: هدف بخش دانش آموزی جشنواره جوان خوارزمی به چالش کشیدن همه جوانان در عرصه خلاقیت و نوآوری و فراهم نمودن زمینه‌های لازم برای ایجاد، پرورش و رشد استعداد‌ها و خلاقیت‌ها و ترویج و تعمیق روحیه پرسشگری، پژوهش و فراگیری حل خلاقانه مسائل، ارتقاء مهارت‌های حرفه‌ای و ایجاد تفکر فنی، چه در حوزه کتاب‌های درسی و چه در سایر حوزه‌ها و عرصه‌های علمی، پژوهشی، صنعتی، شغلی و زندگی است. 

وی افزود: ستاد بخش دانش آموز جشنواره تلاش می‌کند که با برنامه ریزی علمی، انجام فعالیت‌های کار‌شناسی و بهره گیری از حمایت‌های علمی و مادی تمامی نهاد‌ها و موسسات و مراکز علمی، پژوهشی، صنعتی و تولیدی در این امر خطیر گام‌های موثری بردارد، تا ضمن رشد کیفی جشنواره، زمینه حضور تعداد بیشتری از دانش آموزان و هنرجویان را در این عرصه مهم علمی فراهم نماید. 

دهقان به تعداد برگزیدگان بخش دانش آموزی به تفکیک رتبه اشاره کرد و اظهار داشت: در این جشنواره یک نفر رتبه اول، ۱۲ نفر رتبه دوم و ۲۰ نفر رتبه سوم را کسب کرده‌اند. 

وی خاطر نشان کرد: در بخش دانش آموزی۵۷ درصد طرح‌ها از سوی محققان پسر و۴۳ درصد آن از سوی محققان دختر ارائه شده، البته این در حالی است که دو سوم طرح‌های ارسال شده به دبیرخانه از سوی محققان و پژوهشگران دختر ارسال شده است. 




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی از خرم اباد
۱۶:۴۶ ۱۹ آذر ۱۳۹۳
چون بیشتر اقایان ان موقع در سربازی به سر می برند

بعد فکر اشتغال هستند بنابر این مثل دخترها بیکار نیستند و به همچین طرح هایی فکر کنند
آخرین اخبار