رییس پلیس آگاهی انتظامی استان همدان از شناسایی و دستگیری عاملان زمین خواری به ارزش 22 هزار میلیارد ریال در این استان خبر داد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان؛ سرهنگ رضا زارعی گفت: در پی شکایت اداره منابع طبیعی همدان علیه تعداد زیادی از افراد سود جو و فرصت طلب که در یکی از روستاهای توریستی همدان اقدام به تصرف و تخریب مقادیر قابل توجهی از اراضی متعلق به اداره منابع طبیعی همدان کرده اند، پرونده ای در دادسرای عمومی و انقلاب همدان تشکیل و برای رسیدگی و اجرای دستور قضایی به پلیس آگاهی ارجاع شد.


وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع، پرونده برای پیگیری در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم اقتصادی قرار گرفت که ابتدا از نماینده حقوقی اداره منابع طبیعی تحقیقات لازم انجام و اسناد و مدارک مورد ادعایی ایشان اخذ و ضمیمه پرونده شد.

این مقام انتظامی افزود: در پی بازدید نامحسوس از محل مشاهده شد منطقه وسیعی از اراضی ملی که از معادن بکر منطقه است مورد هجمه زمین خوارها و تخریب و تصرف اراضی جهت اکتشافات سنگ از نوع سیلیس توسط بیل های مکانیکی قرار گرفته و سنگ ها به وسیله کامیون های سنگین به کارخانه مربوطه منتقل شده اند.

وی گفت: پلیس ضمن تهیه عکس و فیلم برداری از منطقه و ضمیمه آن در پرونده تحقیقات مقدماتی را انجام داد و نسبت به شناسایی عوامل دخیل در این قضیه اقدامات لازم صورت گرفت.

سرهنگ زارعی اظهار داشت: با بکار گیری منابع اطلاعاتی و شناسایی رانندگان بیل های مکانیکی و خودرو های سنگین و پیگیری های گسترده در نهایت هشت نفر از عوامل دخیل در این موضوع شناسایی و با هماهنگی مراجع قضایی دستگیر شدند.

وی افزود: تخریب اراضی ملی و اقدام به برداشت صدها تن از معادن سنگ ورکانه از آنان تحقیقات لازم انجام شد که متهمان ضمن اعتراف به بزه انتسابی بیان داشتند به صورت غیر قانونی و بدون اخذ مجوز از صنایع و معادن اقدام به برداشت سنگ در اراضی ملی کرده اند.

وی با بیان اینکه ارزش این زمین ها 22 هزار میلیارد ریال است گفت: متهمان به همراه پرونده و طرفین به دادسرا اعزام و از آن طریق با صدور قرار مناسب روانه زندان شدند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: مزاحم اینترنتی که برای 13 نفر از شهروندان همدانی ایجاد مزاحمت کرده بود شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ علی اصغر خرم روی گفت:با ارجاع یک فقره پرونده مبنی بر مزاحمت اینترنتی و تلفنی شش ساله، موضوع در دستور کار کارشناسان فنی پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ خرم روی تصریح کرد: با بکارگیری روش های علمی و پیچیده پلیسی، فردی با هویت معلوم شناسایی و با اخذ دستور مقام قضایی دستگیر شد که در بازرسی به عمل آمده از منزل وی چهار دستگاه تلفن همراه و مقادیری مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد.

وی اظهار داشت: در بازجویی فنی، متهم در ابتدا هر گونه ارتباط خود را با پرونده انکار کرد ولی پس از مواجهه با ادله های متقن، لب به اعتراف گشود وانگیزه خود را از این عمل انتقام جویی از فردی که در گذشته به او علاقه داشته و نیز اطرافیان وی عنوان کرد.

انتهای پیام/ش
برچسب ها: حوادث ، همدان ، زمین خواری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.