زاهدی گفت: نمایندگان مجلس از مدت‌ها قبل از حضور جریان افراطی و سیاست‌زدگی در دانشگاه‌ها خبر داشتند و معتقد هستند که این رویکرد با روحیه علم و فناوری منافات دارد.

دکتر محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: نمایندگان مجلس از مدت‌ها قبل، از حضور جریان افراطی و سیاست‌زدگی در دانشگاه‌ها خبر داشتند و این‌گونه اقدامات را با روحیه علم و فناوری مغایر می‌داند. 

وی گفت: جای تأسف دارد که روز 16 آذر که روز استکبار جهانی است تبدیل به روز محاکمه برخی تصمیمات نظام شد. 

وی با بیان اینکه عده‌ای سعی در دوقطبی کردن فضای دانشگاه‌ها دارند، خاطر نشان کرد: دوقطبی شدن دانشگاه زمینه فعالیت افراطیون و افرادی که دنبال استفاده از پتانسیل دانشگاه‌ها برعلیه نظام است، فراهم می‌گردد و این حتی به نفع دولت نیز نیست. 

وی تصریح کرد: انتظار داریم که وزرای علوم و تحقیقات و بهداشت و درمان دقت بیشتری بر حضور جریانات فتنه افراطی در دانشگاه‌ها داشته باشند و نگذارند فضای علمی دانشگاه فدای حزب بازی گروهی منفعت طلب شود. 

وی یادآور شد: دولت باید به انجام وظایف خود واقف باشد و فضای اعتدالی را که شعار می‌دهند محقق سازند و بدانند دانشجویان فرزندان این آب و خاک هستند و باید نسبت به بسیاری از واقعیات تاریخی آگاه شوند و بدانند برخی عبرت‌های تاریخی هرگز نباید فراموش شود.




انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار