پس از چهار روز تلاش شبانه روزی محیط بانان زحمتکش سرشماری گونه های شاخص حیات وحش منطقه حفاظت شده انگوران انجام شد و خوشبختانه افزایش 18 درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.

به گزارش خبر نگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛ به نقل از روابط عمومی ،مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان با اشاره به اتمام سرشماری گونه های شاخص حیات وحش منطقه حفاظت شده انگوران گفت: پس از چهار شبانه روز تلاش محیط بانان و همکاران اداره کل حفاظت محیط زیست استان، سرشماری قوچ و میش و کل و بز های منطقه حفاظت شده انگوران انجام شد.

محمد پور نتیجه سرشماری را رضایت بخش توصیف و افزود: نتایج این سرشماری نشان می دهد که نسبت به سال گذشته 18 درصد افزایش جمعیت در منطقه بوده و امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد : در این سرشماری برای اولین بار نمایندگان سازمانهای مردم نهاد زیست محیطی ، همیاران و خبرنگاران نیز حضور داشتند و هدف از این اقدام ارتقای سطح آگاهی جامعه نسبت به اهمیت محیط زیست و حفاظت از گونه های جانوری بوده و امیدواریم به کمک این بزرگواران در این راستا دستاورد خوبی داشته باشیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان  اضافه کرد:منطقه حفاظت شده انگوران و پناهگاه حیات وحش انگوران با مساحتی برابر با 122 هزار هکتار منطقه ای است کوهستانی و تپه ماهوری که در شهرستان ماهنشان واقع شده است .

محمد پور خاطر نشان کرد : این منطقه زیستگاه مناسبی برای قوچ و میش ارمنی و کل و بز است از دیگر گونه های جانوری منطقه می توان خرس قهوه ای، روباه معمولی، سیاهگوش، سمور سنگی،کبک دری،کبک چیل، باقرقره، سار، دال، شاه بوف، غاز خاکستری، تنجه،آنقوت، حواصیل، خوتکا، اگرت بزرگ، افعی زنجانی، لاک پشت افغانی و ماهیانی از جمله سفید رودخانه ای، سس، زرده پر، اسبله و... را نام برد.

انتهای پیام/ش/ن

برچسب ها: افزایش ، قوچ ، میش ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.