یکی از نشریات آمریکایی تاکید کرد ارتش رژیم صهیونیستی بین 800 تا 200 کلاهک هسته ای در اختیار دارد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه اینترنتی "بیزنس اینسایدر" با استناد به  "فهرست قدرت نظامی جهانی" یا "گلوبال فایرپاور ایندکس" به بررسی قدرت نظامی کشورهای منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا پرداخت.

  این پایگاه اینترنتی در گزارشی به قلم "آماندا ماکیاس"، "جرمی بندر "و "اسکای گولد "نوشت: منطقه  غرب آسیا در یک دهه گذشته بیشتر اوقات دستخوش آشوب و بحران بوده  و همواره پای ارتش کشورهای این منطقه به بحران های اغلب خشونت آمیز آن کشیده شده است.

 بیزنس اینسایدر افزود: ترکیبی از تهدیدهای فراملی مانند داعش در کنار اختلاف‌های بزرگ همه و همه کشورهای منطقه را مجبور کرده اند تا ارتش خود را گسترش دهند. 
 
نویسندگان این گزارش برای تخمین توان نظامی کشورهای منطقه خاور میانه به "فهرست قدرت نظامی جهانی" مراجعه کرده اند.

دراین فهرست 106 کشور جهان براساس بیش از 50 فاکتور ازجمله بودجه نظامی، تعداد نیروی نظامی فعال، میزان تجهیزات هر کشور و همچنین دسترسی به منابع طبیعی رده بندی شده اند. 

البته این فهرست با توجه به کمیت توان نظامی ارتش ها تهیه شده ، علاوه بر آن که سامانه های سلاح های پیشرفته یا زرادخانه های هسته‌ای را مد نظر قرار نداده است. با  وجود این،  فهرست  اشاره شده  تخمین مناسبی از آمادگی نظامی ابتدایی کشورها ارائه می دهد. 

این فهرست در ماه آوریل، پیش از آغاز حملات داعش در عراق و جنگ اسرائیل و حماس منتشر شد و اکنون برخی اطلاعات آن نیازمند اصلاح است. 

بر اساس این فهرست در خاورمیانه ارتش ترکیه از لحاظ توان نظامی در رده نخست قرار دارد و پس از آن به ترتیب اسرائیل، مصر، ایران و عربستان سعودی جای گرفته اند. 

کشورهای ششم تا پانزدهم به ترتیب عبارتند از سوریه، امارات عربی متحده، یمن، اردن، عراق، عمان، کویت، بحرین، قطر و لبنان. 
در این فهرست تعداد نفرات فعال ارتش های مختلف هم این گونه برآورد شده است. 

ترکیه 410/500نفر، اسرائیل 176/500نفر، مصر 468/500 نفر، ایران 545 هزار نفر و عربستان سعودی 233/500 نفر. ایران بیشترین تعداد نیروی نظامی فعال و قطر با 11 هزار و 800 نفر کمترین نیرو را دارد. 

این فهرست همچنین نشان می دهد که بیشترین تعداد تانک متعلق به سوریه است با 4 هزار و 950  دستگاه تانک و کمترین تعداد یعنی 90  دستگاه متعلق به قطر است. ارتش ایران 2 هزار و 409  دستگاه و ارتش اسرائیل 3 هزار و 870  دستگاه تانک در اختیار دارند. 

از لحاظ تعداد هواپیماها مصر با هزار و 100 فروند در رده نخست قرار دارد. ارتش ایران 481 فروند و ارتش اسرائیل 680 فروند هواپیما دارد. 

از لحاظ تعداد زیر دریایی هم ارتش ایران با 31 فروند در رده نخست ایستاده است. پس از ایران ارتش های ترکیه  و اسرائیل با 14 فروند در رده دوم و مصر با 4 فروند در رده سوم قرار دارند. ارتش سایر کشورهای منطقه فاقد زیردریایی هستند. 

از لحاظ بودجه نظامی عربستان سعودی با 56 میلیارد و 725 میلیون دلار در مقام نخست قرار دارد. 

بودجه نظامی ایران 6 میلیارد و 300 میلیون دلار و بودجه نظامی رژیم اسرائیل 15 میلیارد دلار است. 

در میان 15 ارتش منطقه تنها ارتش رپیم صهیونیستی است که کلاهک هسته ای در اختیار دارد. در این فهرست تعداد کلاهک های ارتش اسرائیل بین 80 تا 200 کلاهک اعلام شده است. 


انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
ب دررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررک.
لاحول و لا قوت الاباالله
قبول ندارید؟
من ایمان دارم
البته شناخت دشمن هم خوب است
آخرین اخبار