باغستانی گفت: مرجع قانونی بررسی هورمون اتیلن که در موز و سیب و همچنین گاز اتیلن که برای تثبیت گوجه فرنگی و رسیده شدن این محصول استفاده می‌شود مرجع قانونی آن که باید به مضر بودن گاز اتیلن و هورمون اتیس بررسی کند معاونت غذا و دارو و درمان کشور است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛محمدعلی باغستانی رییس سازمان حفظ نباتات کشور که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد گفت: بهتر است کشاورزان از این ترکیب ها برای رسیدن شدن محصولات خود استفاده نکنند و ما مسئول بررسی گاز اتیلن نیستیم عمده فعالیت این سازمان بر روی سموم و ترکیبهای شیمیایی است و در مورد مضرات این ترکیبها بر روی میوه و سبزی نمی‌تواند نظر بدهد.

باغستانی در پاسخ به این سوال آیا واکسن که برای براق کردن سیب به کار می‌رود به عنوان آفت کش می‌تواند در محصولات کشاورزی استفاده شود افزود: واکس یک نوع پارفین است فقط دوره ماندگاری سیب را افزایش می‌دهد و در دنیا به عنوان آفت کش به ثبت نرسیده است.

وی در پایان یادآور شد: در خصوص استفاده از مواد و ترکیبات شیمیایی برای ماندگاری محصولات کشاورزی استفاده می‌شود باید کشاورزان دقت لازم داشته باشند و در این زمینه معاونت غذا و دارو نیز نظارت بیشتری بر روی محصولات کشاورزی اعمال شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: سازمان ، کشور ، نباتات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار