معصومی، گفت: از رئیس جمهور، مجلس شورای اسلامی و وزیر علوم تقاضا دارم میزان بودجه پژوهشی را به مقدار تعیین شده در برنامه پنجم توسعه برساند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ ناصر معصومی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران، در بیست و سومین جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه تهران با اشاره به لزوم تکریم استاد پژوهشگر گفت: امروزه لزوم تکریم استاد پژوهشگر بیش از گذشته احساس می‌شود و باید آن‌ها را تکریم کرد همچنین باید به علوم انسانی که در حقیقت معرفت انسان نقش دارد و علوم بنیادی که مقوم و تنه درخت پژوهش‌های کاربردی محسوب می شود توجه کرد. 

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران ادامه داد: دانشگاه تهران با توجه به نیازهای کلان جامعه کشور همچنین در راستای ابلاغ سیاست‌های رهبری در حوزه پژوهش تحقق یک دانشگاه کار آفرین را دنبال می‌کند و این مسئله را در صدر برنامه‌های خود قرار داده است. 

معصومی با اشاره به اختصاص 0.5 بودجه به پژوهش به جای 2.5 درصد و اختصاص نیافتن کامل این بودجه به دانشگاهها عنوان کرد، شفاف نبودن سهم پژوهش در مؤسسات علمی، تحقق نیافتن پژوهش‌های کاربردی دردستگاههای دولتی و امکان نداشتن نوسازی آزمایشگاههای فرسوده به همراه دسترسی نیافتن سریع به اینترنت زمینه دلسردی پژوهشگران را فراهم کرده است. 

وی خاطر نشان کرد: از ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و وزیر علوم تقاضا داریم که به منظور اعتلای دانشگاهها میزان بودجه پژوهشی را به مقدار تعیین شده در برنامه پنجم توسعه برساند همچنین دانشگاه تهران از هیچ کوششی در زمینه تحقق دانشگاه کارآفرین فروگذار نیست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.