نشست فصلی ستاد مدیریت بحران منطقه 9 در حال برگزار شد که بر لزوم توسعه و همکاری بین سازمان‌های خدمات رسان پرای پیشگیری از حوادث غیر مترقبه تاکید شد.

 
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، نشست فصلی ستاد مدیریت بحران منطقه 9 در حالی برگزار شد که نیروهای خدمات رسانی آب، برق، گاز، ستاد مدیریت بحران، اورژانس، هلال احمر، آتش نشانی، گروه دوامیان و نمایندگان جایکای ژاپن آمادگی خود را برای اجرای بزرگترین مانور در سطح منطقه اعلام کردند.
 
بنابر این گزارش در این نشست که با حضور شهردار ناحیه 2، دبیر ستاد مدیریت بحران و نمایندگان از آب، برق، گاز، آتش نشانی، دوامیان منطقه، شورایاری ها، راهور برگزار شد و بر لزوم همکاری و توسعه بین سازمان‌های خدمات رسان در سطح منطقه تاکید شد.
 
این گزارش حاکی است شهر تهران بدلیل وجود گسل‌های بسیار زیادی که وجوئد دارد بنابراین آسیب ها و خطرات بسیار زیادی در سطح منطقه برخوردار است لذا برگزاری این مانورها جهت بالا بردن سطح آگاهی و دانش شهروندان کمک شایانی می‌کند تا بتوانند در مواقع خطر از بروز آسیب ها پیشگیری و جهت رفع آن اقدام کنند.
 
بنابر این گزارش خسروی در این جلسه به اهمیت برگزاری این مانور تاکید کرد و گفت:‌این مانور که برای اولین بار در سطح منطقه و با نظارت سازمان بین المللی آژانس جایکا انجام می‌شود لذا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
 
وی اهمیت سازمان‌های خدمات رسان را از نکات بسیار مهم دانست و گفت: همکاری سازمان‌های خدمات رسان باعث می‌شود تا شهروندان بتوانند در مواقع خطر، آسیب‌ها را شناخته  و بتوانند با آن مواجه شوند.
 
وی ادامه داد: شهر تهران به دلیل این که روی خط گسل قرار گرفته لذا ارتقای سطح آگاهی شهروندان در مواقع خطر نیز بسیار حائز اهمیت است و نیروهای دوام نیز در این راه زحمات بسیاری را کشیدند.
 
در ادامه این جلسه شاو نماینده بین المللی آژانس جایکای ژاپن در خصوص دلایل برگزاری این مانور گفت: امروز می‌خواهیم از دلایلی که این مانور را برگزار می‌کنیم این است که افراد فعال و مشتاق وجود دارند و در واقع دلایلی دیگر این است که شهروندان را در مواقع اضطراری آشنا کنیم چرا که تجربه نشان  داده افرادی می‌توانند کارهایی را انجام دهند که تجربه‌ای در این زمینه  داشته باشند.
 
تمرین از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. مشاهده در مانورها مهم است ولی قدم اصلی مشارکت شهروندان است.

نماینده بین المللی آژانس جایکا در ادامه به اهمیت مشارکت مردم اشاره کرد و گفت: در 20سال پیش در ژاپن مانور برگزار می‌شد و مردم  فقط به آن نگاه می‌کرند ولی تجربه ثابت کرد که مشارکت مردم در برگزاری مانور ها کمک بسیار زیادی جهت آشنایی آنان می‌کند و خود شهروندان باید وارد عمل شوند.
 
شاو تشویق و ترغیب شهروندان را از جمله اهداف برگزاری این مانور ها دانست  و عنوان کرد:‌ تشویق شهروندان یکی از عوامل بسیار مهم در برگزاری این مانورها است و با ایجاد با راهکارهای مناسب برای برگزاری این مانورها می‌توانند جهت بهتر برگزار کردن این مانورها موثر باشد.
 
برگزاری این مانورها در سطح های بسیار کوچک و مداوم نیز بسیار موثر است و اگر در فاصله زمانی کوتاه برگزار شود تاثیر گذاری بیشتری را به همراه دارد.
 
شاو ادامه داد:‌ارزیابی مانور بعد از انجام آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و‌آشنایی به ایرادهای مانور هم تاثیر به سزایی دارد.

همچنین ایجاد و تجربه از برگزاری این مانورها نیز بسیار مهم است و برای این که شهروندان جذب شوند باید فعالیت‌هایی را  انجام دهیم تا شهروندان به برگزاری این مانورها ترغیب شوند.
 
نماینده بین المللی آژانس بین المللی جایکای ژاپن به برگزاری مانورهای محل تاکید و اذعان کرد:‌برگزاری مانورهای محلی در سطح کوچه‌ها و محله‌ها باعث می‌شود تا مردم با هم بیشتر آشنا شوند و در اثر همکاری بین المللی آژاانس بین المللی جایکا و ستاد مدیریت بحران انجام شده یک طرح جامع آموزشی در حال تهیه است و بخشی از آن چگونگی برخورد این مانور است.
 
شاو در خاتمه به نقش بسیار مهم سازمان‌های خدمات رسان اشاره کرد و خاطر نشان کرد: نیروهای خدمات رسان مانند هلال احمر، اورژانس و...کمک بسیار زیادی در شناسایی خطرات می‌کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: توسعه ، همکاری ، پیشگیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار