نائب رئیس خانه معدن ایران گفت: در بخش فرآوری از یارانه تولید می‌توان تحت عنوان مشوق استفاده کنیم تا هم بتوانیم چرخه ارزش افزوده را تکمیل کنیم و هم از خام‌فروشی رهایی یابیم.

محمدرضا بهرامن در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه یارانه تولید باید به تمام گروه های تولیدی تعلق گیرد، اظهار داشت: بخش معدن همچون سایر بخش ها هنوز از یارانه تولید بهره ای نبرده است.
 
نائب رئیس خانه معدن ایران افزود: بخش معدن از اکتشاف تا فرآوری را شامل می شود بنابراین قطعا بخش های مختلفی درگیر مسائل مربوز به معدن کاری می شوند.
 
وی تصریح کرد: البته در بخش فرآوری از یارانه تولید می توان تحت عنوان مشوق استفاده کنیم تا هم بتوانیم چرخه ارزش افزوده را تکمیل کنیم و هم از خام فروشی رهایی یابیم.
 
مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور معدن در خصوص کمبود نقدینگی معادن گفت: با توجه به اینکه یک فعال نمی تواند همواره سرمایه در گردش را در اختیار داشته باشد بنابراین باید 70 تا 80 درصد تسهیلات در کشور در قالب سرمایه در گردش باشد.
 
وی افزود: متاسفانه امروز در کشور با این چالش مواجه هستیم که نمی توانیم سرمایه در گردش را به طور مطلوب تامین کنیم.
 
بهرامن با بیان اینکه این شرایط موجب می شود که واحدها مجبور شوند از سیستم های غیربانکی تامین ارقام مورد نیازشان را داشته باشند، اظهار داشت: در واقع  افزایش هزینه های تولید و تحت فشار بودن واحدها، روند تولید را با مشکلات زیادی مواجه می کند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار