مسئول پژوهشکده انقلاب اسلامی گفت: سیاست تقریب باید دروس دانشگاهی مبتنی بر سکولار را طوری بررسی کند که هم بومی و هم اسلامی شود.

"حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی امیدی "در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به  سیاست تقریب حوزه و دانشگاه اظهارداشت: سیاست تقریب حوزه و دانشگاه که با موضوع وحدت این دو حوزه مطرح شد، باید بخش‌های مهمی از مبانی حوزه و دانشگاه را که باهم متفاوتند به یکدیگر نزدیک کند.  
 
مسئول پژوهشکده انقلاب اسلامی ادامه داد: سیاست تقریب باید مبانی که در دروس دانشگاهی مبتنی بر سکولار است را طوری طراحی کند که هم بومی شود و هم اسلامی.
 
وی کرسی‌آزاداندیشی را از مهمترین راه‌های تقریب حوزه و دانشگاه به عنوان دو مبنای تولید علم در کشور عنوان کرد و گفت: حوزه و دانشگاه باید در یک فضای علمی مرز‌های خود را مطرح کنند تا کمی از این فضای شعاری دور شده و به نیازهای اصلی برسیم.
 
عضو هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: مسئولان بالا دستی این دو نهاد علمی در کشور نیز مبانی را مطرح کنند که در عرصه‌های مختلف سیاست‌گذاری و حکومت جاری شود و حرکت پایین دستی را به این معنی که دانشگاه‌ها و حوزه‌ به طور خاص در مورد مبانی سکولار و مبانی اسلامی پیگیری کنند، صورت گیرد. 
 
عضو هیئت علمی دانشگاه امام خمینی(ره) در پایان خاطر نشان کرد: بعد از بازشدن این عرصه نیاز به بحث سرفصل‌های علوم براساس این مبانی، سپس تنظیم کتاب‌ها در این راستا،  تربیت اساتید برای تدریس و در آخر تطبیق این آثار با توجه به نیاز و موقعیت موجود جمهوری اسلامی کارهای عمیق و مستمری است که باید دنبال شود.  

انتهای پیام/  
 
برچسب ها: دانشگاه ، تقریب ، حوزه ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار