مشاور مقام معظم رهبری گفت : استاد پرورش به لحاظ فکری و اعتقادی راهنمای بنده و دوستان ديگر بود.

علی اکبر ولایتی، رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار باشگاه خبرنگاراناصفهان به مناسبت سالگرد رحلت استاد سيدعلي اكبر پرورش گفت : بنده نه فقط در كابينه دولت سوم كه در مجلس اول نيز در كنار ايشان حضور داشتم. فارغ از همكاري در دولت و مجلس شوراي اسلامي، رفاقت ما مستمر بود و در نخستین روزهايي كه ايشان در بستر بيماری بود، در اصفهان و در منزل مرحوم پرورش به خدمت وی رسيدم.

وي در ادامه افزود: بعد از آن زمان نيز باري ديگر ايشان را در جلسهاي ملاقات كردم كه در حقيقت آخرين ديدار بنده با استاد پرورش محسوب میشود.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ويژگيهاي اعتقادي مرحوم پرورش اظهار داشت: ايشان به لحاظ فكري و اعتقادي راهنماي بنده و دوستان ديگر بود. هر زمان كه به مناسبتهاي مختلف گرد هم ميآمديم، مرحوم پرورش به لحاظ آرمان ، اعتقاد و تقوايي كه نسبت به آيات ، احاديث و ادبيات داشتند همواره منبع فياضي به شمار می آمدكه همگان از وجود ايشان بهره مي‌بردند.
وي در ادامه سخنان خود،‌ مرحوم پرورش را از اساتيد خود خواند و افزود: وی قبل از انقلاب اسلامي ايران، در مسجد قبا سخنراني مي‌كرد و شخص بنده نيز همواره يكي از مستمعين صحبت‌هاي ايشان بودم.

مشاور مقام معظم رهبري در امور بين الملل ضمن بيان ارادت خود نسبت به اين شخصيت انقلابي،‌ تصريح كرد: سوابق مجاهدتي مرحوم پرورش به پيش از انقلاب شكوهمند اسلامي باز مي‌گردد و به طور قطع، با از دست دادن ايشان، دچار فقدان جدي و جانسوز شديم. انشاالله خداوند ايشان را بيامرزد و درجات ايشان را متعالي كند چرا كه مرحوم پرورش خدمات بسياري به اسلام ، تشيع و جمهوري اسلامي ايران كرد.

ولايتي از همكاري‌هاي بسيار خود با مرحوم پرورش سخن گفت و افزود: با توجه به آن كه ايشان را معلم اخلاق قلمداد مي‌كردند‌، روزي در فوايد " سكوت" ايشان مثلي مبني بر همين موضوع زدند و با ياد كردن از مرحوم علامه طباطبايي (ره) و سخنان ایشان گفت: " در جلساتی كه به خدمت مرحوم علامه طباطبايي (ره) مي رسيديم، مكرر اتفاق افتاده بود كه گاهي كسي از ايشان سوالي مي‌پرسيدند و ايشان در پاسخ و به گونه‌اي كه همه حاضرين متوجه شوند،‌ مي‌فرمودند: " نمي دانم.

وي در ادامه اظهار داشت: مرحوم پرورش هموارهتاکید داشتكه شخصي به عظمت و علو درجه مرحوم علامه طباطبايي (ره) بسيار صريح و راحت آنچه را كه نمي‌دانستند،‌ در جمع اظهار مي‌داشتند؛ بنابراين ما نيز بايد در الگو برداري از بزرگان خویش به چنين نكاتي توجه كنيم و از اظهار نظر در مورد موضوعي كه نسبت بدان آگاهي نداريم، خودداري كنيم.

وي همچنين تصريح كرد: ايستادگي ايشان در مقابل برخي ناهنجاري‌ها و نواقصی كه مشاهده مي‌كرد نيز قابل توجه بود چرا كه ايشان در اين مواقع هيچ گاه سكوت نمي‌كرد و با شجاعت بر سر اعتقادات خود و نظام مي‌ايستاد.

ولايتي در ادامه و با ذکر نمونه‌اي از اين گونه ايستادگي‌هاي مرحوم پرورش ابراز داشت:‌ زماني در يكي از جلسات كابينه، شخصي سخني گفت كه ايشان را ناراحت كرد، مرحوم پرورش با جدیت تمام و استدلال در پاسخ با وي سخن گفتند و سپس جلسه كابينه را به نشانه اعتراض ترك كرد. اين خاطره نمونه‌اي از صدها موردی است كه ايشان بسيار صريح از مواضع اصولي خود دفاع مي‌كرد و بر سر اصول با هيچ كس معامله نمي‌كرد.
مشاور مقام معظم رهبري در امور بين الملل در پايان سخنان خود افزود: ما از ايشان درس‌هاي بسياري آموختيم. آیه " لايدرك و لايوصف" در خصوص این مرحوم صدق مي‌كند؛افراد بايد استاد پرورش را ديده و با ايشان ملازمت نموده باشند چرا كه برخی از این نوع موضوعات نقل كردني نيست.


انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.