مراسم دومین سالگرد ارتحال استاد پرورش،در خیمه حسینی گلستان شهدای اصفهان برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ؛ صالح پرورش فرزند مرحوم استاد پرورش گفت: « مراسم دومین سالگرد درگذشت استاد سید علی اکبر پرورش ، روز پنج شنبه سوم دی ماه از ساعت 15 تا 17 در خیمه حسینی گلستان شهدای اصفهان برگزار می شود.

وی با اعلام سخنرانی محمدرضا باهنر ، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در این مراسم ، از رونمایی کتاب «سید علی اکبر پرورش به روایت اسناد ساواک» خبر داد.

استاد علی اکبر پرورش ، از پیشگامان انقلاب اسلامی ، ششم دی ماه 1392 پس از پشت سر گذاشتن یک دورة طولانی بیماری ، در 71 سالگی در بیمارستان شهید صدوقی اصفهان درگذشت.

این معلم دلسوز و یار دیرینه انقلاب ، در سال 1321 در محله چهار سوق شیرازی های اصفهان به دنیا آمد.

وی پس از دریافت مدرک لیسانس ادبیات از دانشگاه اصفهان ، در رشته کارآموزی دبیری دانشسرای عالی تهران مشغول به تحصیل شد و از سال 1345 به صورت تمام وقت در آموزش و پرورش خدمت کرد.

استاد پرورش که از مبارزان پیش از انقلاب اسلامی به شمار می رود ، پس از انقلاب هم در مسیر خدمت رسانی به میهن خود گام برداشت و مسئولیت هایی چون وزارت آموزش و پرورش در سال های 60 تا 64 ، نمایندگی چهار دورة مجلس ، عضویت در شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی ، عضویت شورای مرکزی مؤتلفه اسلامی از سال 72 تا 92 ، قائم مقامی دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی از سال 72 تا 80 را برعهده داشت.

وی در سال های پایانی عمر با تلاش برای سازماندهی مجدد نیروهای پیرو خط امام و رهبری ، با بصیرت دهی در فتنه 88 و تاکید بر وحدت جریان های مذهبی ، کار انقلابی خود را کامل کرد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.