دکتر هاشمی، گفت: به شکل سنتی در وزارت بهداشت، حتی برای مسئولین مالی هم قوانینی وضع شده که پزشک و عضو هئیت علمی باشد ولی در حال تغییر این قوانین هستیم.

دکتر هاشمی، وزیر بهداشت، در همایش معاونین آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی کشور در پاسخ به سؤال خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: لزومی ندارد حتما ریاست بیمارستان برعهده پزشکان باشد. واقعیت این است که در حوزه سلامت که یکی از مهم‌ترین نقش‌ها را اقتصاددانان دارند و در طرح تحول، وزیر اسبق اقتصاد به عنوان مشاوره عالی در کنار وزارت بهداشت، به پیشبرد طرح تحول کمک می‌کند. 

وی افزود: در حوزه مدیریتی حرف اول را اقتصاد درمان می‌زند و معتقد هستم حتما باید افراد اقتصادی در حوزه سلامت حضور داشته باشند، البته جا انداختن این موضوع ساده نیست. 

وی ادامه داد: شخصا اعتقاد دارم رؤسای بیمارستان‌ها باید افرادی اقتصاد‌دان باشند و ما باید از افرادی که در حوزه اقتصاد خدمات درمانی تحصیل کرده‌اند، استفاده کنیم و در برنامه داریم برای ریاست بیمارستان‌ها حداکثر از پزشکان عمومی و در شرایط دیگر از افرادی که دکترای خدمات بهداشتی درمانی دارند استفاده شود. 

هاشمی گفت: البته اینکه در بیمارستانهای آموزشی از افراد غیر پزشک استفاده شود بعید است و می‌توان از پرستاران و سایر عزیزان در حوزه بهداشتی و درمانی استفاده کرد. 


 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار