معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: متاسفانه بلندمرتبه‌سازی نماد توسعه کشور شده و نباید اجازه دهیم این مشکل به شهرهای کوچک سوق یابد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ پیروز حناچی در نشست خبری اولین کنفرانس بلند مرتبه سازی در ایران و خاورمیانه  با بیان اینکه چند دهه است که مسئولان عمرانی کشور توصیه‌ای برای بلند مرتبه‌سازی و افزایش تراکم نمی‌کنند، گفت: در گذشته قرار شده بود بلندمرتبه‌سازی تنها برای برجهای اداری و تنها در کلان شهرها ساخته شود اما امروزه می‌بینیم که نه تنها در کلان شهرها بلکه در شهرهای کوچک نیز بلندمرتبه سازی مشاهده می‌شود.

وی در ادامه افزود: متاسفانه از لحاظ حقوق شهروندی بلندمرتبه سازی برای همسایگان مزاحمت ایجاد می‌کند و عارضه‌هایی برای ترافیک و ساخت و ساز بوجود می‌آورد.

حناچی در ادامه تصریح کرد: تلاش می‌شود ضمن آنکه بلندمرتبه‌سازی را فرهنگ‌سازی کنیم، از این موضوع در طرح‌های توسعه کشور نیز استفاده کنیم.

در ادامه این نشست سعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بلند مرتبه‌سازی در دو دهه اخیر گسترش یافته است گفت: متاسفانه بلند مرتبه سازی یک نماد توسعه برای کشور محسوب می‌شود و کلان‌شهرها با بلندمرتبه‌سازی به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

ایزدی توضیح داد: در حال حاضر باید راهی برای درمان این موضوع پیدا کنیم تا بلند مرتبه‌سازی به شهرهای دیگر راه پیدا نکند.

وی با اشاره به اینکه هنوز آپارتمان‌نشینی در کشور فرهنگ سازی نشده، گفت: به سمت گسترش بلند مرتبه سازی رفته‌ایم.

در ادامه این نشست سید محمد بهشتی رییس پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و دبیر اولین کنفرانس بلند مرتبه‌ساز با بیان اینکه در سالهای اخیر ساخت و ساز در ایران به دلایل سرمایه‌گذاری و بین‌المللی توانسته‌ یکی از بزرگترین ساخت وساز درون شهری در خاورمیانه به خود اختصاص دهد گفت: اما با توجه به توانایی‌های فنی و اجرایی هنوز این سوال باقی است که چرا تنها شرکت‌های محدودی در ایران اقدام به بلند مرتبه‌سازی کرده اند؟

وی اظهار داشت: از آنجایی که اصول ساخت و ساز پایدار شامل گستره‌ای وسیع از روشهایی ابتدایی تا پیچیده‌ترین فن‌آوری روز است مقوله تناسب روشهای اجرا با استانداردهای کیفی همواره به عنوان شاخصه‌ای کلیدی در این حوزه مورد توجه عموم بهره‌برداران بوده است.

بهشتی در ادامه افزود: با توجه به سیر صعودی بلندمرتبه سازی که گاه به اقتضای شرایط اقتصادی بر مبنای مقرون به صرفه بودن و نه چندان بر اصول استانداردسازی تعریف شده است همچنین نیاز و خلا موجود در معرفی  نشانهای تجاری نمونه سند ساختمان در نظر دارد اولین کنفرانس بلند مرتبه‌سازی در ایران و خاورمیانه را برگزار کند.

گفتنی است اولین کنفرانس بلند مرتبه سازی در ایران و خاورمیانه از 19 تا 21 دی ماه 93 در مرکز همایشهای بین‌المللی با حضور مسئولان وزارت راه و شهرسازی برگزار می‌گردد.

انتهای پیام/

برچسب ها: بلند ، مرتبه ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار