استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: حدود ۶۰ تا ۶۵ درصد مخارج و هزینه‌های بهداشتی و درمانی به صورت مستقیم از جیب مردم پرداخت می‌شود که این میزان باید به نصف کاهش یابد.

عبدالرضا رحمانی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: شاید یکی از دلایلی که تاکنون موضوع عدالت در سلامت در کشورمان تحقق نیافته است، بالا بودن سهم مردم از پرداخت هزینه‌های بهداشتی و درمانی در واقع فشار این هزینه‌ها بر روی مردم است. 

وی گفت: برای اینکه هزینه‌های بهداشتی و درمانی از دوش مردم برداشته شود، باید به دنبال روش‌های تامین مالی درست بود نه اینکه عمده این هزینه‌ها راز مردم گرفت. 

رحمانی تاکید کرد: حدود ۶۰ تا ۶۵ درصد مخارج و هزینه‌های بهداشتی و درمانی به صورت مستقیم از جیب مردم پرداخت می‌شود که این میزان باید به نصف کاهش یابد تا فشار بر روی مردم کمتر شود. 

وی یادآور شد: البته کاهش هزینه‌های مردم که به صورت مستقیم از جیب آن‌ها پرداخت می‌شود، یک موضوع جدی و مهم است که دستیابی به آن ممکن است به چند سال زمان نیاز داشته باشد. 

رحمانی افزود: همانگونه رهبر معظم انقلاب فرمودند، باید ساز و کاری فراهم شود که دغدغه مردم در هنگام بیماری تنها درد و رنج ناشی از آن بیماری باشد نه هزینه‌های بیمارستانی و پولی که باید جهت دریافت خدمت پرداخت شود. 




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار