کودکان با نیازهای ویژه که در برگیرنده اختلالاتی نظیر سندروم داون، اوتیسم و... می‌باشند نیازمند ملاحظات خاصی هستند تا مانند سایر اقشار جامعه زندگی کنند.

ساحل همتی عضو هیئت علمی گروه روانپزشکی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران چهارمین همایش‌ آشنایی با سندروم داون که در ۵و۶ اسفند ماه برگزار می‌شود بطور ویژه‌ای به رسانه پویا توجه نموده است. 

وی افزود: شناسایی نیازهای کودکان به نیازهای ویژه نظیر سندروم داون، اختلالات IDو... توسط متخصصین انجام می‌شود اما شناساندن نیازهای این کودکان و همچنین شناساندن توانمندی این کودکان و آگاه‌سازی جامعه و همراهی خانواده نیازمند انعکاس رسانه ملی است که ما در این عرصه خواهان رسانه پویا هستیم. 

برنامه ریزی شهری، اجتماعی و پزشکی کودکان با نیازهای ویژه را نادیده نگیریم
ساحل همتی روانپزشک کشورمان در ادامه اظهار داشت: برای برنامه ریزی شهری، اجتماعی و پزشکی کودکان با نیازهای ویژه نباید به حذف این گروه‌ها پرداخت زیرا در اینصورت پازل ناتمام و تکه‌ای از جامعه حذف می‌شود. 

وی با تاکید بر نقش رسانه‌ها در احقاق حقوق کودکان با نیازهای ویژه گفت: یکی از مشکلاتی که ما با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم انگ زدایی از حضور این کودکان در خانواده‌ها و جامعه است و این موضوع در برنامه ریزی شهری حائز اهمیت است. 

همتی ضمن خرسندی از عملکرد اکیپ ویژه که در بر گیرنده کودکان با نیازهای ویژه است و چندی پیش جزو افتخار آفرینان کشور بوده‌اند، گفت: این کار عظیم فرهنگی با پوشش رسانه ملی گام مهمی در شناساندن توانمندی این کودکان به جامعه و یکی از اقدامات جهت انگ زدایی است. 

گفتنی است، کانون سندروم داون با کمک مرکز اعصاب اطفال با هدف ارائه خدمات توانبخشی و آماده سازی خانواده‌ها و... برای کودکان با نیازهای ویژه گام بلندی برداشته است. 




انتهای پیام/.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.