عبداللهی عنوان کرد:

جایگزین CMA به جای نمک برای جلوگیری از مخاطرات زیست محیطی/ آمادگی دو هزار خودروی سنگین و نیمه سنگین برای برف روبی

معاون خدمات شهری شهر تهران از جایگزین شدن CMA به جای نمک برای جلوگیری از مخاطرات زیست محیطی و تخریب آسفالت خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  مجتبی عبداللهی معاون خدمات شهری شهر تهران در مراسم آمادگی حوزه خدمات شهری و تجهیز ماشین آلات برف روبی در زمستان 93 که امروز در سازمان مدیریت پسماند برگزار شد با اشاره به تجهیز بیش از دوهزار خودرو سنگین و نیمه سنگین در خصوص برف روبی به مخزن‌های نمک پاش و محلول پاش، گفت: سازمان مدیریت پسماند ماشین آلات و امکانات ویژه‌ای در اختیار دارد.

وی با توجه به اینکه طبق مصوبه شورای اسلامی شهر تهران باید ده تا پانزده درصد از میزان شن و نمک مخلوطی را در معابر و خیابان‌های تهران کاهش دهیم، عنوان کرد: بنابراین امسال برای نخستین بار با خرید CMA کرده‌ایم که کلسیم ، سدیم، منیزیم و مخلوطی از آن را به جهت مخاطرات زیست محیطی برای فضای سبز طی فرآیندی حذف و جایگزین نمک می‌شود.

عبداللهی در ادامه با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در خصوص دستگاه‌های محلول پاش و آب نمک پاش که با غلظت خاص خودش مخلوط می‌شود و قرار است توسط دانشگاه‌های مختلف ( تبریز، همدان) تولید شود، افزود: در تلاش هستیم که در فصل زمستان امسال و سال‌های آینده بتوانیم محلول CMA را جایگزین نمک کنیم.

وی با اشاره به اینکه از پانزده آبان ماه امکانات و تجهیزات را آماده و تا آخر آذر ماه به صد در صد رساندیم، تصریح کرد: این دستگاه  محلول پاش و نمک جامد دارد که به صورت صدفی تعریف می شود و قرار است در مناطق 22 گانه تهران توزیع شود.

معاون خدمات شهری شهر تهران با اشاره به ایجاد  250 سایت برف روبی در مناطق 22 گانه یادآور شد: در این فصل سه هزار و پانصد نیرو به صورت پیمانکاری برای نظافت و نگهداشت و بازگشایی خیابان‌ها با صدها ماشین آماده هستند.

وی با بیان اینکه یک کیلو از محلول CMA می‌تواند 96 درصد برای منفی 16 درجه و 99درصد تا منفی 30 درجه قابل استفاده باشد، اظهار کرد: هر سی گرم جامد این محلول می‌تواند یک متر مربع فضا را پوشش دهد و به تنهایی مانند دانه‌های کریستال یا همراه با نمک و آب استفاده شود.

عبداللهی با توجه به اینکه قیمت نمک و CMA با اختلاف زیادی همراه است، بیان داشت: تالیس که نسبت به CMA ارزانتر و از نمک گرانتر است که هم اکنون درحال تحقیق برای  فصل زمستان است و در تلاش هستیم تا با اخذ مجوز از سازمان محیط زیست تالیس هم بتواند به چرخۀ مصرف وارد شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: مخاطرات ، محیط ، مختلف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار