نماینده مسجد سلیمان، لالی وهفت گل گفت: هوشیاری و هوشمندی در آحاد ملت ایران با رهبری مقام معظم رهبری تمامی نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کرد و امروز مسئولان و نخبگان ما در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و مذهبی ناکام گذاشتن دشمن را جز راهبرد خود بدانند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، اسماعیل جلیلی نماینده مسجد سلیمان، لالی و هفت گل در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز سه‌شنبه 9 دی گفت: 4 دهه تلاش استکبار برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی با بکارگیری استراژی‌هایی که هدف نهایی آن تضعیف  جایگاه نظام جمهوری اسلامی بود با تهدیدهای بین‌المللی آمریکا و هم پیمانانش برای ضربه زدن به نظام اقتصادی کشور و هم چنین تحرکات در حوزه‌های مختلف و تلاش برای محقق کردن استراتژی به هم زدن اتحاد و انسجام کشور در بزنگاه‌های مختلف همه نشان از یک رویکرد داشت که آن ضربه زدن به جایگاه نظام جمهوری اسلامی است.  
 
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات تصریح کرد: هوشیاری و هوشمندی در آحاد ملت ایران با رهبری مقام معظم رهبری تمامی نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کرد و امروز مسئولان و نخبگان ما در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و مذهبی ناکام گذاشتن دشمن را جز راهبرد خود بدانند.
 
وی افزود: هر کس که امروز تلاش کند استراتژی دشمن در حوزه‌های بین‌المللی را بر علیه جمهوری اسلامی محقق شود، هر کسی تلاش کند سامانه اقتصادی این کشور دچار نوسان و اختلال شود، هر کسی که تلاش کند اعتماد و انسجام ملی را دچار خدشه کند حتما از پول بیت‌المال و جیب مردم به مردم و نظام ضربه زده است اما هوشیاری امروز نخبگان ما این مسائل را نقش بر آب خواهد کرد.  
 
نماینده مسجد سلیمان، لالی و هفت گل با تشکر از دولت به دلیل به موقع ارائه کردن لایحه بودجه گفت: از دولت قدردانی می‌کنیم که برای تحقق درآمدها برای عدم وابستگی به نفت را اجرا کند اما انتظار می‌رفت عملکرد دولت در حوزه بین‌المللی طوری باشد که روش‌های کشورهای منطقه علیه ما در پیش گرفته‌اند ما را این گونه به انفعال و انعطاف وادار نمی‌کرد.
 
وی افزود: انتظار می‌رفت دولت در لایحه بودجه سهم دو درصد مناطق محروم و مناطق نفت خیز را براساس قانونی که در برنامه پنجم برای آن در نظر گرفته می‌شد را لحاظ می‌کرد و بی‌عدالتی و تبعیض برنامه‌هایی که در سال‌های گذشته انجام شده که منجر به ایجاد فاصله میان مناطق در کشور شده را انتظار می‌رفت دولت برای پوشش دادن این شکاف‌ها و کم کردن فاصله‌ها برنامه‌ریزی جدی به عمل می‌آورد.   
 
جلیلی گفت: اولویت پروژه‌ها امروز براساس پیشرفت فیزیکی در نظر گرفته شده در صورتی که نیاز مردم به یک پروژه، مبنای عمل قرار می‌گرفت و انتظار می‌رود روحانی برای پروژه‌هایی که معطل مانده اقدام کند.
 
نماینده مسجد سلیمان، لالی و هفت گل بیان داشت: آزمون استخدام‌هایی که افراد چه در شرکت خود و یا در حوزه استانداری‌ها و چه در بخش‌هایی که مربوط به معلمان پیش دبستانی است را سریع‌تر به نتیجه برساند.  
 
وی خطاب به روحانی گفت: 8و نیم درصد آمار اعلام شده بیکاری برای استان خوزستان با واقعیت‌های آن سازگار نیست مدیران بدون تشریفات میان مردم قرار بگیرند تا شاهد آمار بیکاری خوزستان باشند و هم چنین در حوزه انتخابیه بنده دقیقا تفاوت این آمار با شرایط وجود دارد.
 
جلیلی خطاب به وزیر کار اعلام کرد: به جای آن که برای مطالعه آسیب‌های اجتماعی هزینه کنیم راهبرد دولت را برای ایجاد شغل که بزرگترین عامل را برای آسیب‌هاست در دستور کار قرار دهد.  
 
وی خطاب به وزیر نفت خاطر نشان کرد: رویکرد شما در کمک به مناطق آلوده متاسفانه معطل مانده و این تعلل مردم را دچار دردسرهای زیادی کرده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: نطق ، صحن ، علنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار