جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: در عراق ما مردمی متکی بر انقلاب اسلامی داریم که ده‌ها برابر بزرگ‌تر از حزب الله لبنان از نظر کمیت است، در سوریه نیز یک ارتش مردمی متکی به انقلاب اسلامی با الگوی بسیج را داریم.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، سردار حسین سلامی در همایش "بررسی نقش دولت انگلیس در فتنه 88" که صبح امروز در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، اظهار داشت: روزی که مردم ایران با هدایت رهبر معظم انقلاب یاس و ناامیدی را به جبهه استکبار فراخواندند و لیله‌القدری برای سرنوشت شکوه‌مند یک انقلاب رقم زدند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: هر کشوری که دارای تاریخی ژرف است از فراز و نشیب‌های سختی گذشته است و ابزار مناسبی برای تحلیل وقایع در اختیار دارد، زیرا استراتژی‌ها عموما تکرار شدنی است.

وی با بیان اینکه ملت ایران دو گذرگاه عمیق دارد، تصریح کرد: گذرگاه اول ملت تاریخ اسلام و گذرگاه دوم تاریخ ایران است و در مقاطعی این دو مفهوم با یکدیگر پیوند می‌خورد و اینجاست که تاریخ اسلام و ایران فصل مشترک‌های تعیین کننده‌ای را برای ملت ایران رقم زده است.

سردار سلامی ادامه داد: مردم ما صد‌ها سال است که غربت و تنهایی امیرالمومنین(ع) در محراب مسجد کوفه را در خاطرات خود مرور و اشک می‌ریزد و از غفلت مسلمانان در آن روز غمبار است و همه ملت آرزو دارند‌ای کاش آن ضربت بر فرق ما فرود می‌آمد.

وی ادامه داد: مردم ما از غربت امام حسن (ع) و از تنها شدن امام مسلمین در نبرد با دشمنان و شهادت ایشان در اوج تنهایی تاسف می‌خورند.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: یا زمانی که ملت به یاد واقعه عاشورا به عنوان قله فضیلت‌های عالم که در اوج می‌درخشد و تاریخ را می‌سازد می‌افتد، آرزو می‌کند کاش در آن روز‌ها حضور داشت تا جبران بی‌وفایی مسلمانان آن زمان را می‌کرد.

سردار سلامی افزود: این‌ها برای ملت بزرگ ما فقط مرور خاطرات نیست، بلکه جریان زنده‌ای است از عبرت‌ها، آرزو‌ها و آرمان‌ها مردم از این رخداد‌ها یک نتیجه می‌گیرند و آن اینکه نباید پیشوای مسلمین تنها بماند والا به‌‌ همان صورت که حسین (ع) تنها ماند و سرش از پیکر جدا شد و جامعه و در حقیقت با جدا شدن این راس جامعه راس خود را از دست داد، این کافی است برای آنکه الگویی باشدتا در تاریخ مبارزات ملت دارای هدف و الگو باشد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: در فتنه ۸۸ پدیده عجیبی در تاریخ باقی می‌ماند از قرن ۱۵ میلادی به این طرف انگلستان با مداخله خود در اقصی نقاط جهان دخالت داشت و همه قدرت‌های بزرگ و کوچک را درگیر کرده است، کشورهایی مانند پرتغال، فرانسه، اسپانیا، چین، روسیه، آمریکا و کشورهای اروپایی از مداخلات این کشور در امان نبودند و زمانی درباره امپراطوری این کشور گفته می‌شد که خورشید در آن غروب نخواهد کرد. یک پنجم مساحت زمین در اشغال انگلیسی‌ها بود و این رژیم به یک چهارم از جمعیت کل جهان حکومت کرده است.

سردار سلامی افزود: هیچ قبرستانی در کشورهای جهان وجود ندارد که از کشته‌های انگلستان در آن دفن نشده باشد، کشورهایی مانند سنگاپور، ژاپن، افغانستان، ایران، عراق و همه کشور‌ها از سیاست‌های آن در طول ۵۰۰ سال گذشته، سختی‌هایی را دیده‌اند و سیاست‌های انگلیس در ۵۰۰ سال گذشته جان میلیون‌ها انسان را به کام مرگ کشانده است و همچنان تاریخ شاهد مداخلات آن‌ها در جهان اسلام است.

وی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی مسئول سیاست‌های انگلیس است، یهودیان از اقصی نقاط جهان برای کشتار مسلمانان در فلسطین فراخوانده شدند تا زمینه اشغال این کشور را فراهم کنند. مداخله انگلیس در سال ۱۳۵۶ در کانال سوئد، مداخله در مصر، قرارداد ۱۹۱۶ از معماری‌های نقش یافته انگلیس است. این کشور هنرمند در کشیدن نقش مرزهای خونین به شمار می‌رود.

وی افزود: شاهد بودیم که کشورهایی که ایران را اشغال کردند دو کشور انگلیس و روسیه بودند، انگلیس در قرارداد ننگین گلستان بین ایران و روسیه دخالت کرده است و عامل اصلی شکست ایران در جنگ اول با روسیه است و در این دوران کشورمان را تحریم غذایی کرد که هزاران نفر در این جریان جان باختند و تحقیر، استعمار، عقب ماندگی، تعیین نقش، ایجاد نظم براساس مطلوبیات سیاسی انگلیس، فرآورده دیدگاه استعمار این دولت است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: امروز با کمک خداوند متعال دندان این شیر پیر تاج گذاری شده شکسته و دیگر از آن خورشید امپراطوری خبری نیست و تفکر استعمارگرایانه آرزوی سیاسی دولتمردان انگلیس را شکل داده است. مسائل تاریخی این واقعیت را نشان می‌دهد که هیچ کشوری را نمی‌توان به طور کامل از اندیشه‌های تاریخی آن جدا کرد، بنابراین استعار انگلیس یک فرهنگ مسلح در این کشور است که کوچک شمردن دیگران و قائل نشدن به نقش دولت‌ها از مشخصات این دولت است.

سردار سلامی افزود: ویران کردن کشورهای مستقل از سیاست‌های انگلیس بوده است، در حال حاضر این کشور دیگر نفوذی در جهان به لحاظ ژئوپلتیکی ندارد، اما علاقمند است که ذهن سیاسی خود را در اقصی نقاط جهان پیاده کند. فتنه ۸۸ تقاطع استراتژی ناقص از شیاطین در دین بود که آموزه‌های خود را در تصرف مساحت ذهنی اندیشه و باور ملت مسلمان می‌دید. فتنه گران داخلی که به دلیل جهالت در ظلمت چیزی که عامل عقب ماندن مسلمانان بود در این مسیر قرار گرفته بودند که ظلمت جهل، ظلمت طمع و ظلمت طرد سه عنصری هستند که باعث بدبختی کشورهای مسلمان است. فراهم ساختن مسیر و هموار ساختن آن برای به جنگ انداختن سیاست‌های خارجی نیز در این فتنه وجود دارد. کسانی که فتنه‌گری کردند اشتهای دشمنان خارجی را برای دستیابی به مسائل داخلی کشورمان فراهم کردند، وقتی به تاریخ ایران نگاه می‌کنیم ردپای استراتژی‌ها و اندیشه‌های بیگانگان را مشاهده می‌کنیم و مداخله این بیگانگان در تاریخ برای ما تخریب، فربگی، اشغالگری و درماندگی را به همراه داشته است. فتنه ۸۸ بزرگ‌ترین خیانت به ملت ایران بود، ۹ دی تراکم استراتژی‌های دفاع مقدس در یک برهه کوتاه از زمان بود، در عراق ما مردمی متکی بر انقلاب اسلامی داریم که ده‌ها برابر بزرگ‌تر از حزب الله لبنان از نظر کمیت است، در سوریه نیز یک ارتش مردمی متکی به انقلاب اسلامی با الگوی بسیج را داریم. همچنین در یمن انصارالله را داریم که به لطف خدا با منطق جمهوری اسلامی ایران حرکت می‌کند و در آخر فلسطین را داریم که با رژیم صهیونیستی مبارزه می‌کند.

وی گفت: امروز انقلاب اسلامی ایران نه تنها در توسعه تولید معرفت در حال تفسیر اذهان جهان اسلام است، بلکه ما ظرفیت‌های فیزیکی داریم و جایی برای حضور زمینی برای بیگانگان باقی نگذاشته‌ایم. در حال حاضر اراده سیاسی و نظامی آمریکایی‌ها به عنوان بزرگ‌ترین قدرت نظامی سیاسی و فرهنگی جهان کجای میدان جاری است. آمریکایی‌ها با استراتژی‌های ناقص روبرو هستند، این محصول مبارزه ملت ایران که قوه محرکه انقلاب جهانی در دنیای اسلام است را نشان می‌دهد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: هنوز نظم جدید در منطقه به تعادل نرسیده است و کشورمان بر روند تولید نظم جدید مسلط است، ما امروز در میدان از دشمنان پیشی گرفته‌ایم و همچنان ابتکار عمل در دست ماست. انزوای جمهوری اسلامی ایران دیگر از بین رفته است. صدمات فتنه در پیشرفت همه جانبه جمهوری اسلامی ایران نقش داشت، فتنه ۸۸ نظام ما را با بحران جدی مواجه کرد، اما ملت ما با تکیه بر سه عنصر آگاهی و ایمان توام با احساس مانع این کار شدند. وقتی عاشورا مفهوم زنده گنجینه الهی در مقابله با تهدید قرار گرفت، ۹ دی را رقم زدند، بنابراین ۹ دی تراکم استراتژی دفاع مقدس ۸ ساله در یک برهه کوتاه ازمان بود.

وی در پایان با اشاره به اینکه این موضوع یقینا روز یوم الله است خاطرنشان کرد: فتنه گران داخلی به دلیل غرق شدن در ظلمت موجب به جریان افتادن جریان خارجی شدند و شیاطین بزرگ تمام سناریوهای خود را از جمله تحریم اقتصادی تا محاصره نظامی را پیاده کردند، اما نتوانستند انسجام ملت ایران را بهم بریزند و دشمنان در حال تسلیم شدن در اراده سیاسی بودند و ما در حال نفوذ به منطقه تحت تسلط سیاسی آنان بودیم که متاسفانه واقعه غم انگیز فتنه ۸۸ رخ داد.

انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار