برداشت مرکبات در فارس، دومین قطب تولید مرکبات کشور آغاز شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مسئول باغبانی سازمان کشاورزی فارس گفت: استان فارس با سطح زیرکشت ۶۴ هزار هکتار مرکبات و تولید سالیانه بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصول مرکبات مقام دوم را از لحاظ سطح زیرکشت و تولید در کشور را به خود اختصاص داده است. 

زمانی گفت: برداشت مرکبات استان فارس تا پایان اردیبهشت سال آینده ادامه دارد. 

وی گفت: پیش بینی می‌شود امسال بیش از یک میلیون و ۵۳۰ هزار تن محصول مرکبات تولید شود که در مقایسه با پارسال با ۱۲ درصد افزایش تولید همراه است. 

زمانی افزود: گرچه در سال‌های اخیر به دلیل خشکسالی‌های پی در پی و کاهش منابع آب استان فارس با محدودیت‌هایی در بخش باغبانی مواجه شده است، اما باغداران مرکبات کار با استفاده از آبیاری نوین و مدیریت مصرف آب، با افزایش برداشت نیز رو به رو شده‌اند. 

پرتقال، نارنگی، لیموترش ولیمو شیرین، بالنگ، ترنج، نارنج، گریپ فروت، بطاوی، بکرایی و کام کوات انواع مرکبات فارس است که علاوه بر تأمین نیاز استان و کشور به کشورهای اروپایی از جمله روسیه، اوکراین، آلمان، اتریش و سوئد و همچنین برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود. 

صادرات مرکبات فارس از ابتدای امسال بیش از ۷۰ میلیون دلار ارز آوری داشته است. 

در سال‌های اخیر، احداث مراکز درجه بندی و بسته بندی مرکبات در شهرستان‌های جهرم، داراب، فسا موجب تحول در بازار و فروش محصول مرکبات فارس شده است که در صورت احداث انبارهای سرد در باغات مرکبات و برداشت به موقع و نگهداری این محصول در انبارهای سرد، ضمن حفظ محصول از خطر سرمازدگی زمستانه و پیشگیری از افت قیمت محصول به دلیل عرضه به موقع، منافع باغداران نیز تأمین خواهد شد./

انتهای پیام/
برچسب ها: فارس ، دومین ، قطب ، تولید ، مرکبات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار