مصرف یک سیخ کباب کوبیده معادل 270 کیلوکالری است و انرژی حاصل از یک سیخ کباب کوبیده تقریبا معادل انرژی مصرفی در 70 دقیقه پیاده روی با سرعت 4.8 کیلومتر در ساعت می باشد.

دکتر نیاز محمدزاده متخصص تغذیه و رژیم درمانی و استادیار علوم تغذیه و رژیم شناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران گفت: مصرف غذاهی سنتی از جمله انواع کبابها در مراسم و اعیاد از جمله رسوم ایرانیان می باشد، لذا توجه به کالری موجود در این غذاها بسیار مهم رعایت اعتدال در مصرف آنها برای حفظ سلامتی توصیه می گردد. برای روشن شدن مطلب می توان به این نکته اشاره کرد که مصرف یک سیخ کباب کوبیده معادل 270 کیلوکالری است.

وی افزود: از جمله راهکارهای مهم برای کاهش چاقی ناشی از دریافت غذاهای پرکالری علاوه بر محدود نمودن دریافت این غذاها، به افزایش فعالیت بدنی می توان اشاره نمود که می تواند بسیار موثر واقع شود برای مثال پیاده روی با سرعت 4 کیلومتر در ساعت برای یک فرد 70کیلوگرمی معادل 210 کیلوکالری مصرف انرژی می باشد با افزایش سرعت به میزان 4.8 کیلومتر در ساعت این مصرف به 230 کیلوکالری افزایش می یابد، بنابراین انرژی حاصل از یک سیخ کباب کوبیده تقریبا معادل انرژی مصرفی در 70 دقیقه پیاده روی با سرعت 4.8 کیلومتر در ساعت می باشد.

لازم بذکر است ورزشهای آبی مانند شنا نیز فعالیت های مناسبی برای کاهش وزن بوده و معادل 490 کیلوکالری به ازای هر ساعت برای فردی که با سرعت متوسط شنا می نماید، در نظر گرفته می شود لذا 35 دقیقه شنای ملایم در این فرد 280 کیلوکالری انرژی مصرف می نماید که تقریبا معادل انرژی حاصل از یک سیخ کباب کوبیده می باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار