نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر یک نماینده مجلس گفت: بنده از همکاران درخواست می‌کنم در رای‌گیری‌های مجلس مشارکت بالایی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، حسینعلی حاجی نماینده شاهین شهر در جلسه علنی امروز چهارشنبه 10 دی طی تذکری به بند 4 ماده 24 درباره مشارکت نمایندگان در رای‌گیری‌های مجلس گفت: نمایندگان باید بدانند که در بحث رای‌گیری وظیفه شرعی بر گردن دارند.
 
این نماینده مجلس با اشاره به برخی اظهارات مقام معظم رهبری در جمع نمایندگان متذکر شد: رهبری در این جلسه درباره حضور نمایندگان در صحن علنی به برخی از نکات توجه داشتند که فرمودند گاهی بعضی در مجلس هستند که این هم یک پدیده است که در رای گیری شرکت نمی‌کنند، آقایان آن عقب مجلس می‌نشینند و گرده می‌کنند که این امر به مصلحت نیست یعنی هم حضور جسمانی در مجلس و هم حضور قلب در مجلس مهم است.
 
وی در ادامه به بخش دیگری از اظهارات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند که نمایندگان باید حرف موافقین و مخالفین را در رابطه با طرحی بشنوند که این‌ها جزو وظایفی است که قوانین نمایندگی بر دوش آن‌ها گذاشته و نمی‌توان از آن صرف نظر کرد.
 
وی درباره بخش دیگری از سخنان مقام معظم رهبری در جمع نمایندگان بیان داشت: رهبری فرمودند درخواست من از نمایندگان این است که به مسئله حضور در مجلس اهتمام بورزند چرا که حضور در مجلس به لحاظ جسمانی و هم به لحاظ معنایی حضور معنوی و روحانی است که باید قلب و ذهن درگیر این مسئله باشد.
 
در ادامه حجت‌الاسلام محمد حسن ابوترابی‌فر نایب رئیس اول مجلس که در غیاب علی لاریجانی ریاست جلسه علنی امروز را برعهده داشت در پاسخ به تذکر حاجی تصریح کرد: بنده تذکر جناب حاجی را وارد می‌دانم.
 
وی افزود: بنده هم به نوبه خود از همکاران درخواست دارم که اگر رای مخالف و ممتنعی دارند با زدن کلید رای را اعلام کنند هر چند که عدم مشارکت به معنای مخالفت یا رای ممتنع است اما ابزار رای با کلید تعیین شده که بیان کننده مشارکت همکاران محترم است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار