مستند دهم به بازخوانی حوادث 13 آبان، 16 آذر و حماسه عظیم 9 دی پرداخت.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران حضرت "آیت‌الله خامنه‌ای" رهبر معظم انقلاب اسلامی در مستند دهم که از شبکه 1 سیما پخش شد، فرمودند: اگر کسی در وابستگی به هر کدام از سازمان‌ها کاری انجام داده باید بررسی شود، نه جرم این‌ها را به خدمتشان ندید می‌گیریم و نه خدمتشان را به جرم‌شان، همین‌طور قضیه کهریزک.

*یک حرکت برای نابودی حادثه افتخارآمیز رخ می‌دهد 

ایشان افزودند: مسئله اصلی این است که مردم یک حرکت عظیم و یک انتخابات پر شور کم نظیری حضور پیدا کردند و 85 درصد حضور یافتند و در یک مرحله عالی از امتیاز و آبرو قرار می‌گیرد و ناگهان مشاهده می‌شود و یک حرکتی برای نابودی حادثه افتخار آمیز رخ می‌دهد.  
 
رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید فرمودند: حرف‌های زیادی وجود دارد، شما جوان‌ها باهوش و با استعدادید و پیغام دادم به حضرات صحنه گردان‌ها که شروع را شما می‌کنید اما نمی‌توانید پایان دهید و می‌بینید که مرگ بر آمریکا و اسرائیل خط خورد.  
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به فتنه انگیزی دشمنان در حذف اصلی‌ترین شعار جمهوری اسلامی فرمودند: در روز "قدس" که برای دفاع از فلسطین بوده به نفع رژیم صهیونیستی و علیه فلسطین شعار نمی‌دهند و باید متنبه شوند و خود را کنار بکشند.  
 

*به دفع اعتقادی ندارم

ایشان با بیان این که به دفع اعتقاد ندارم و اعتقادم به جذب حداکثری و دفع حداقلی است تأکید فرمودند: برخی اصرار دارند که از نظام فاصله گرفته و انتخابات درون‌ انقلاب را تبدیل به منازعه با نظام کنند و شما برادران سابق مانند و یک وقتی بعضی از این‌ها به خاطر حمایت از امام مورد اهانت قرار می‌گرفتند.
 
*9دی جاودانه شد
 
رهبر معظم انقلاب خاطر نشان کردند: 9 دی در تاریخ ماند  یک روز متمایزی شد شاید به یک معنا شود گفت که شرایط غبار آلود زدوده شد و این حرکت اهمیت مضاعفی داشت که هر چه انسان اطراف را می‌نگرد دست قدرت خدا را می‌بیند.
 
در ادامه این مستند "میرحسین موسوی" کاندیدای دوره دهم انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: روز قدس امسال یک نقطه عطفی محسوب می‌شود و باید منتظر نتایج مبارک اتفاقات روز قدس امسال باشیم.  
 
وی درباره اتفاقات 16 آذر گفت: 16 آذر را تحمل نمی‌کنید با 17 و 18 آذر چه می‌کنید.
 
کاندیدای دور دهم انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: عزاداران حسینی تظاهرات بدون آشوب داشتند و برای فرار از مشکلات تهمت نزنید.  
 
*به حمایت از تظاهرات ادامه می‌دهیم 

در ادامه مستند دهم "هیلاری کلینتون" وزیر خارجه سابق آمریکا گفت: در پشت پرده کارهای زیادی برای حمایت از تظاهرکنندگان انجام دادیم و به حمایت از تظاهرات ادامه می‌دهیم.  
 
*اقتصاد ایران در زمان تحریم آسیب‌پذیراست
 
در ادامه این مستند "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی اظهار داشت: هم اکنون بیش از هر زمان دیگر رژیم ایران ضعیف شده و این در انتخاباتی که تقلب شد مشهود بود و اقتصاد ایران در زمان تحریم آسیب پذیر است و باید فشار به این کشور بیاوریم.  
 
در ادامه مستند دهم "مریم رجوی" یکی از سرکرده‌های گروهک تروریستی منافقین عنوان کرد: صحنه‌های حقیقی انتخابات ایران همه آن انتخابات تقلبی نبود بلکه آن قیام است و شما بهار تهران را شکوفا کردید! 

 
گفتنی است در این مستند اتفاقات مرحله سوم فتنه 88 در 13 آبان، روز قدس، 16 آذر و عاشورا مطرح شد و حماسه 9 دی مورد ارزیابی قرار گرفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار