یک آسیب شناس گفت: وجود نابسامانی‌ها در جامعه، نداشتن تشکیلات لازم و بی توجهی مسئولان سر آغازی برای شیوع تکدی گری هنری در بین جوانان است.

فروغ نیلچی زاده، آسیب شناس در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با هنرمندانی که هنر خود را در کنار خیابان به نمایش می‌گذارند، گفت: در حقیقت جوانان زمانی به تکدی گری هنری در خیابان روی می‌آورند که موقعیت ارائه هنر خود را در مکانی دیگر و کسب درآمد لازم نتوانستند پیدا کنند.

این آسیب شناس بیان داشت: متاسفانه ما امروزه به دلیل نبود نظارت کافی و لازم شاهد هستیم که هر 2 گروه از جوانان (دخترها و پسرها) هنر خود را در مکان‌هایی که ارزش کار هنری ایشان را از بین می‌برد ارائه می‌دهند و تنها تفاوت میانشان در انتخاب عرصه یا مکان برای ارائه است که دخترها به دلیل داشتن عنصر ذاتی نجابت و حیا توانمندی‌های خویش را در حریم‌های شبه خانوادگی مانند بوستان بانوان و ورزشگاه‌ها ارائه می‌دهند و این در حالی است که پسرها در مکانی‌های عمومی در کنار خیابان به انجام این کار اقدام می‌کنند.

وی در ادامه افزود: علاوه بر بی توجهی مسئولان مربوطه به این آسیب اجتماعی، کم بودن توانمندی‌های جوانان تاثیر بسزایی در انتخاب چنین حرفه‌ای در آنان دارد.

نیلچی زاده با اشاره به اینکه دست فروشی هنری به عنوان یک آسیب جدی در جامعه مطرح است، خاطرنشان کرد: مسئولان با پذیرفتن وظیفه خود، برنامه ریزی درست، پاس ندادن مشکلات و تقصیرها به یکدیگر می‌توانند از شیوع بیش از پیش این بحران در جامعه جلوگیری کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: تکدی گری ، تشکیلات ، جامعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار