شهرداری منطقه 7 از توسعه و تجهیز سرای محله قصر به منظور خدمات‌رسانی بهتر به شهروندان با مسائل مختلف اجتماعی و فرهنگی خبر داد.

رضا نگهبان شهردار منطقه 7 در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،، با بیان این مطلب اظهار داشت: این پروژه با هدف ارتقاء سرانه‌های فرهنگی و ایجاد فضای مناسب در بهینه‌سازی اوقات فراغت شهروندان انجام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه افزایش سرانه فرهنگی، تأمین زیرساخت‌های لازم در پیشبرد اهداف ناحیه محوری و محله‌گرایی از اهداف این پروژه است، افزود: با توجه به کوچک و فرسوده بودن ساختمان قدیمی سرای محله قصر و نیاز مبرم محله به فعالیت‌های اجتماعی، احداث سرای محله جدید در ضلع شمالی باغ موزه قصر را در دستور کار قرار دادیم.

نگهبان با اشاره به اینکه سرای محله قصر در هشت طبقه ساخته خواهد شد بیان داشت: فضاهای در نظرگرفته شده در ساختمان با توجه به عملکرد تعریف شده برای سرای محلات عبارت‌اند از خانه اسباب‌بازی، کتاب، علم و زندگی، پژوهش، سلامت، فناوری و اطلاعات، عترت و قرآن، فرهنگی و اجتماعی، ورزشی، تسنیم، دوام و ایمنی، رفاه و خدمات اجتماعی و کارآفرینی است.

نگهبان در ادامه اظهار داشت: احداث سراهای محله از حمله اقدامات ماندگار و مؤثر شهرداری تهران در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی است که با مشارکت معنی‌دار مردم در فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و توجه به نیازهای جوانان در این حوزه از جمله مسائلی است که در سراهای محله دنبال می‌شود.

وی در پایان گفت: با توجه به رویکرد جدید مدیریت شهری در تبدیل شدن شهرداری به نهادی اجتماعی، طرح‌‌ها و برنامه‌های مختلفی به مرحله اجرا در آمده است که یکی از آن موارد احداث سراهای محلات در هر محله است.

گفتنی است، سرای محله قصر در خیابان مرودشت داخل باغ موزه قصر واقع شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: توسعه ، تجهیز ، محله قصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار