رئیس جمهور ونزوئلا ضمن اشاره به وضعیت بحرانی موجود در سوریه خطاب به تمامی کشورهای دنیا اعلام کرد که اقدامات گروه تروریستی "داعش"علیه دولت این کشور را محکوم می‌کند.

به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، به نقل از "تله‌سور"، "نیکلاس مادورو" رئیس جمهور ونزوئلا طی ارسال پیامی خطاب به جوامع بین‌المللی اعلام کرد که کشورش به شدت اقدامات تروریستی صورت گرفته از سوی گروه تروریستی "داعش" علیه دولت "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه را رد کرده و تلاش آن‌ها برای نابودی وی را نیز محکوم می‌کند.
 
"مادورو" در ادامه تأکید کرد: ما با توجه به دیدگاه انقلاب بولیواری خود تمامی اقدامات تروریستی این گروه را رد کرده و کلیه تلاششان را محکوم خواهیم کرد.
 
وی در بخشی از سخنان خود ضمن اشاره به اهمیت نقش رهبری در ایجاد صلح و آرامش در هر کجای دنیا خاطرنشان کرد که ونزوئلا در سال 2015 نیز همواره از برقراری صلح در تمامی کشورهای جهان دفاع کرده و آن را به صورت متناوب در سازمان‌های بین‌المللی از جمله شورای امنیت سازمان ملل متحد مطرح خواهد کرد.
 
رئیس جمهور ونزوئلا همچنین تصریح کرد که تدابیر ویژه‌ای را برای مبارزه با این‌گونه اقدامات در  نظر دارد که پس از اعلام مخالفت کامل دولت خود با اقدامات وحشیانه غرب علیه مردم دنیا آن را ارائه کرده و به کمک طرح ترویج دموکراسی سازمان ملل آن‌ها را اجرا خواهد کرد.
 
"مادورو" در اشاره به فعالیت‌های این گروهک تروریستی در عراق نیز متذکر شد که درگیری‌های ناشی از اقدامات "داعش"باعث نابودی بسیاری از اماکن تاریخی و فرهنگی این کشور نیز شده است.
 
وی در پایان سخنان خود به میزبانی ونزوئلا برای برگزاری اجلاس کشورهای عدم تعهد در "کاراکاس" پایتخت این کشور نیز اشاره کرده و اعلام کرد که دولت ونزوئلا در جلسات گذشته مسئولیت برگزاری این اجلاس را از سال 2015 تا 2018 برعهده گرفته است.
 
به اعتقاد بسیاری از تحلیل‌گران در سطح جهان، آمریکا و کشورهای متحدش در حوزه خاورمیانه و خلیج فارس، گروه تروریستی "داعش" را به بهانه ورود به این منطقه ایجاد کرده تا بتوانند پس از آن با ورود به سوریه دولت "بشار اسد" را نیز از بین ببرند.
 
همانطور که در کتاب "گزینه‌های دشوار" "هیلاری کلینتون" وزیر سابق امور خارجه ایالات متحده آمریکا نیز آمده است، آمریکا"داعش" را به بهانه ورود بعدی و دخالت‌های آینده خود در عراق به وجود آورده است.
 انتهای پیام/ض
منبع:فارس
برچسب ها: وبگردی ، خبرنگاران ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار