پس از ترور شهید نصرالله، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعتراف مهمی درباره وضعیت موازنه قدرت منطقه داشت.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از ترور شهید نصرالله، اعتراف مهمی درباره وضعیت «موازنه قوا» در منطقه داشت. نتانیاهو تصریح کرد: «کشتن نصرالله کلید ترمیم موازنه قوا و بازیابی گروگان‌ها بود.» این اعتراف مهم ثابت می‌کند که تا پیش از ترور شهید نصرالله، موازنه قوا به سمت جبهه مقاومت بود.

به عبارتی دیگر، نخست‌وزیر اسرائیل اعتراف کرده است که جنگ اخیر به ضرر جایگاه اسرائیل بوده و به دلیل دست برتر جبهه مقاومت، این رژیم در حال آسیب و ضربه خوردن است. نتانیاهو قصد داشت با این ترور، بتواند موازنه را به نفع اسرائیل تغییر دهد.

اما سوال مهم این است که آیا نتانیاهو توانست با ترور شهید نصرالله دست برتر منطقه را تغییر داده؟

ان بی سی نیوز

پس از ترور سیدحسن، رهبر انقلاب در بخشی از پیام تسلیت خود نوشت: «ضربات جبهه مقاومت بر پیکر فرسوده و روبه زوال رژیم صهیونی، کوبنده‌تر خواهد شد.» به عبارتی دیگر، ایشان اعلام کردند که این ترور، نه‌تن‌ها باعث تغییر موازنه نخواهد شد، بلکه اولا رژیم صهیونیستی فرسوده و روبه زوال شده و ثانیا، ضربات جبهه مقاومت علاوه بر ضعیف نشدن، کوبنده‌تر خواهد شد.

پیام رهبر انقلاب در پی شهادت سید حسن نصرالله

اکنون که عملیات وعده صادق ۲ از سوی ایران انجام شده است، مشخص می‌شود که نتانیاهو نتوانست با ترور شهید نصرالله موازنه قوای منطقه را به نفع خود تغییر دهد. علاوه بر این، شرایط موازنه منطقه حتی شبیه به قبل از ترور سیدحسن نیست. بلکه با عملیات ایران ثابت شد که ترازوی موازنه قوا بیشتر به سمت جبهه مقاومت چرخیده است.

رهبر انقلاب در بخشی دیگر از پیام خود فرمود: «سید مقاومت، یک شخص نبود، یک راه و یک مکتب بود، و این راه همچنان ادامه خواهد یافت. خون شهید سید عباس موسوی بر زمین نماند، خون شهید سید حسن هم بر زمین نخواهد ماند.»

از زمان شهادت سید عباس در سال ۱۹۹۲ تاکنون، یعنی حدود ۳۲ سال، حزب‌الله به نحو چشم‌گیری قدرت یافته است. پاسخ به شهادت سیدعباس، ترور یکی از شخصیت‌های برجسته رژیم صهیونیستی نبود. بلکه رسیدن حزب‌الله به نقطه‌ای بود که بتواند در سال ۲۰۲۴، در طول یک سال جنگ، عملا شمال سرزمین‌های اشغالی را آواره کند و موازنه قوای منطقه به نحوی تغییر یابد که اسرائیل با وجود پشتیبانی همه‌جانبه آمریکا، به اعتراف خودش در موضع ضعف قرار گیرد.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار