سازمان بسیج سازندگی به مناسبت شروع سال نو میلادی در نظر دارد و در هفته آینده با همراهی گروه از فعالان عرصه ایثار و شهادت به دیدار خانواده یکی از شهدای ارمنی بود.

به گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، به كوشش سازمان بسيج سازندگی و به مناسبت شروع سال نو ميلادی و ايام كريسمس، جمعی از جهادگران به همراه اصحاب رسانه به ديدار خانواده يكی از شهدای ارمني می‌روند. واهيك باغداساريان از جمله شهدايی است كه در هشت سال جنگ تحميلی در كنار نيروهای مسلمان ايران اسلامي به دفاع از مرزهای كشور پرداخت و به فيض شهادت نائل آمد.
 
در اين ديدار كه روز يكشنبه، 14 دي ماه صورت می‌گيرد، حجت‌الاسلام والمسلمين تويسركانی، مسئول نمايندگی ولی فقيه در بسيج نيز حضور دارد.
 
شهيد «واهيك باغداساريان»، چهارمين فرزند ذكور «تيمور» و «آرپِنيك»، در نوروز 1340 در تهران چشم به جهان گشود.
 
پس از پايان تحصيلات دوره ابتدايي در دبستان «نصير»، دروس راهنمايی و متوسطه را نيز تا سال سوم دبيرستان در مجتمع آموزشی ارامنه «سوقومونيان» ادامه داد. وی در كنار برادرش «سيمون»، به كار فنی ـ حرفه‌ای پرداخت.  
 
در سال 1360 براي اعزام به جبهه، خود را به مركز نظام وظيفه معرفی كرد. پس از 18 ماه حضور در خط مقدم (جبهه مريوان)، وی به منطقه «دارخوين» منتقل شد منطقه استقرار وی، قبلاً به وسيله دشمن بعثی مين گذاری شده بود.
 
البته پس از آزادسازی اين مناطق از دست دشمن، بخش‌هايی از منطقه پاك‌سازی شده بود. متأسفانه اتومبيل حامل شهيد «باغداساريان» از قسمت پاك‌سازی خارج و بر روی مين ضدتانك رفت. بر اثر انفجار، «واهيك» نيز به همراه دوستان همرزم خود در چهاردهم اسفند 1362 در سن 22 سالگی به شهادت رسيد.
 
پيكر مطهر شهيد واهيك باغداساريان بعد از انتقال به تهران و پس از انجام تشريفات مذهبی در ميان بدرقه صدها نفر از اهالی مسيحی و مسلمان در قطعه شهدای ارمنی دوران 8 سال دفاع مقدس در تهران به خاك سپرده شد.
 
انتهای پیام
برچسب ها: بسیج ، سازندگی ، دفاع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار