كودكان انزوا طلب كودكاني هستند كه بر حسب احتياجات دروني خود رفتار مي كنند و نسبت به مسائلي كه غير از خواب و خيال و رؤياهاي شخصي آنها باشد بي اعتنا هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران سنندج،سلیمانی روانشناس کودکان با اعلاماین مطلب گفت: اين بي اعتنايي را نبايد خيلي هم عميق تصور كنيم، زيرا در اكثر موارد اين قبيل كودكان هيجان پذيري شديدي نشان ميدهند و علت اينكه گوشه گيري مي كنند ترس از برخورد با واقعيات است.

وی افزود: در درمان اين قبيل كودكان برخي از دست اندركاران تلاش هايشان را بر پيشينه و پيامدهاي روابط متقابل ضعيف با دوستان و همسالان تقويت شود، مؤثر خواهد بود.

این روانشناس با اشاره به اینکه تعدادي نيز نمايش فيلم هاي تهيه شده از مدلها به كودك منزوي را مؤثر مي دانندبیان کرد: در اين روش ها گرچه تلاش از طرف بزرگسالان اعمال مي شود ولي براي انتخاب مدل از كمك همسالان كودك بهره گيري مي شود.

سلیمانی گفت: موفقيت در يك عمل مخصوصاً در حضور جمع در كودك اعتماد به نفس ايجاد مي كند و در نگرش هاي كودكان ديگر نسبت به او تغييراتي حاصل خواهد شد.

وی در پایان افزود: در مراحل عميق تر از درمان دارويي استفاده مي كنند و درمان با انسولين مؤثر است و تعداد ي نيز از شوك الكتريكي استفاده كرده اند.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: کودک ، منزوی ، درمان ، رفتار ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.