مدیرکل اداره محیط زیست گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران مطرح کرد:

ایجاد مجموعه‌های گردشگری در تمام دنیا مرسوم است/ ساخت و ساز ها مطابق با طبیعت آشوراده انجام می‌شود

مدیر کل اداره محیط زیست استان گلستان گفت: اجرای طرح‌هایی همانند ایجاد مجموعه گردشگری در آشوراده در تمام دنیا مرسوم است و محیط زیست با همکاری سازمان گردشگری تلاش می‌کند تا از توانمندی‌های این منطقه به بهترین نحو استفاده کند.

اسماعیل مهاجر مدیر کل اداره محیط زیست استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به طرح‌های مطالعاتی انجام شده در مناطق چهارگانه اظهار کرد: درتمام مناطق 4 گانه محیط زیستی بر اساس زون‌بندی‌های انجام شده مطالعاتی صورت گرفته است.

وی افزود: این زون‌ها شامل قسمت‌های تفرج، حفاظت‌ محض، گردشگری است که تقسیم‌بندی های صورت گرفته بر اساس قانون ICUN و سازمان‌های بین‌المللی پارک‌های ملی و مناطق حفاظت‌ شده است.

مدیر کل اداره محیط زیست استان گلستان با تاکید بر ادغام توانمندی های دستگاه‌های اجرائی کشور بیان داشت: سازمان گردشگری در زمینه طبیعت گردی و اکوتوریسم توانمندی‌هایی دارد که می‌تواند آن را در اختیار سازمان محیط زیست بگذارد.

وی با اشاره به طرح‌های مطالعاتی انجام شده در خصوص آشوراده،پارک گلستان، سرخه‌حصار و پارک‌ ملی بوجاق تصریح کرد: آشوراده زون حفاظت گسترده است و برای تبدیل آن به منطقه گردشگری مطالعات بسیاری انجام شده است.

مهاجر تاکید کرد: 380 هکتار از زمین های آشوراده جزء مستثنیات مردمی است. در این زمین‌ها مناطق مسکونی، رستوران، ؟؟ اردوگاه آموزش و پرورش‌ وجود دارد.

مدیر کل اداره محیط زیست استان گلستان ادامه داد: اجرای طرح گردشگری در آشوراده تحت نظر و ارزیابی سازمان محیط زیست تنها در 10 درصد از مستثنیات تفرج این منطقه اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به این که تمام ساخت و سازها در آشوراده، مطابق با طبعیت این منطقه صورت می‌گیرد تصریح کرد: اکوتوریسم این منطقه جذب طبیعت و پتانسیل جانوری و گیاهی آشوراده می‌شوند به طور حتم با تخریب این ویژگی‌ها دیگر اکوتوریسمی به این منطقه سفر نمی‌کنند.
مهاجر با تاکید بر این که حضور ویژه خوارها و یک سرمایه گذار خاص در این منطقه صحت ندارد، افزود: تمام جوامع محلی از جمله مردم ترکمن، بندرگز، گشیان، بندر ترکمن و حتی سرمایه گذاران خارجی می‌توانند جهت سرمایه گذاری در این منطقه اقدام کنند.

مدیر کل اداره محیط زیست گلستان ادامه داد: درگذشته شاید برخی از سرمایه گذاران خاص در این منطقه نفوذ داشتند اما در حال حاضر بر اساس دستور رئیس جمهور همه افراد که توانایی سرمایه‌گذاری دارند می‌توانند در این مجموعه سرمایه گذاری انجام دهند.

وی در پایان گفت: اجرای طرح‌هایی مانند ایجاد مجموعه گردشگری در آشوراده در تمام دنیا مرسوم است.

انتهای پیام/

برچسب ها: تور ، گردشگری ، دنیا ، آشوراده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار